ADS: DTM: Groeten uit Oschersleben
Handtekening van de winnaar: Timo Scheider stond op Oschersleben in het middelpunt van de belangstelling
Twee weken na Zandvoort was Oschersleben dit weekeinde de plaats van handeling voor de vijfde race van het seizoen in de DTM. In de Motorsport Arena Oschersleben eindigde de eerste helft van het seizoen 2009. Evenals in voorgaande jaren was Audi er sterk, hetgeen al bleek uit de volledige top-vijf voor het merk in de kwalificatietraining en de eerste drie plaatsen in de race. Wat we verder in Oschersleben nog tegenkwamen.
Tekst: René de Boer
Foto's: Willem J. Staat, foto-urner.de (2)
Sinds vorig jaar is snoepjesfabrikant Haribo sponsor van de DTM, met ondermeer speciale DTM-dropjes. Het merk is bij diverse races ook met een eigen promotiestand vertegenwoordigd. Maar ondanks de slogan "Haribo macht Kinder froh" schijnt de jonge DTM-fan in de Veltins-bolderkar zich niet zo voor de reclame te interesseren.
Een andere promotiestand was van de regionale radiozender Jump, die reclame maakt met de slogan "Es geht noch lauter". Het promotieteam viel in ieder geval goed op.
De ADAC leverde ditmaal de gridgirls in Oschersleben.