ADS: WTCC: Groeten uit Puebla
Hoewel het circuit pas in 2005 werd geopend, zien sommige constructies eruit alsof ze al jaren oud zijn. Zo bijvoorbeeld de tribunes, waarvan het staal nogal roestig is.
WTCC-organisator Marcello Lotti (links) en FIA-observer Christian Schacht kunnen er allemaal wel om lachen. "Het kan blijkbaar allemaal hier", zegt Schacht, in het dagelijks leven hoofd automobielsport bij de Duitse auto- en motorsportfederatie DMSB. "In de DTM zou een standaard als dit nooit worden geaccepteerd, maar hier doet niemand er moeilijk over. Je moet je soms gewoon ook een beetje aanpassen."
De stad Puebla ligt op een hoogte van 2149 meter, een ligging die overeenkomt met een wintersportplaats als Val Thorens, hoog in de Franse Alpen. Rondom het circuit zijn overal bergen te zien. De baan is aangelegd als een "oval" met in het infield een "road circuit".
De paddock is naar Amerikaans voorbeeld geconstrueerd als "garage area", met twee rijen boxen tegenover elkaar. Voor elke sessie worden de auto's van en naar de baan geduwd.
Voor het werk tijdens de trainingen en races zijn er kleine tentjes in de pitstraat, waaronder de WTCC-auto's kunnen worden geplaatst.