DSC: Ontknoping Dutch Supercar Challenge in stijl (lang)
Op zondag ontving Assen deelnemers en publiek met een vrolijk herfstzonnetje. Dat bleef gedurende de dag schijnen maar moest bij tijd en wijle zijn meerdere erkennen in een aantal ferme regenbuien. De meest hevige daarvan koos zijn moment juist aan de start van de Dutch Supercar Challenge. Bij bakken viel het al uit de hemel toen het licht op groen ging. Problemen voor hen die wel van een gokje houden en gekozen hadden voor slicks. Zeker toen de regen overging in een heftige hagelbui. Zij met het meeste geluk haalden het tot de pits. De beelden van de moddergevechten van deelnemers die her en der van de baan raakten riepen herinneringen op aan het natte eerste bezoek van het jaar. Waar de vele Marcossen met de wel erg brede banden vochten om het juiste spoor te houden gaf Toon van de Haterd de sportwagen van Nederlandse makelij juist extra de sporen.
Zijn voorsprong werd echter te niet gedaan doordat de safetycar in de baan kwam. Het duurde echter erg lang voor die de leider wist op te pakken waardoor het veld behoorlijk door elkaar gehusseld was toen de safetycar na 15 minuten wedstrijd weer vertrok. Van de Haterd pakte op waar hij gebleven was met rondjes die seconden sneller waren dan de gezamenlijke concurrentie. Zelfs de gele Porsche van Backelandt, die nog het langst in het spoor van de Geffense transportondernemer was gebleven, was spoedig uit de spiegels van Van de Haterd verdwenen. Halfweg was het verschil opgelopen tot een halve minuut. Toen de Dunlop-bolide binnenkwam voor de pitstop besloot men naast rijder ook banden te wisselen. De lange pitstop stelde Euser, die inmiddels naar de tweede plek was opgeschoven, in staat de eerste plaats over te nemen. De voorsprong op Danny van Dongen slonk echter zienderogen. Met nog 7 minuten op de klok nam Van Dongen de leiding weer in handen. Rene Snel reed naar de derde plek voor Dick van Elk.