Autosport.nl forum
*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Juli 19, 2018, 09:15:29


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte


Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: V8 Supercars 2013 COTF: Holden, Ford, Mercedes and Nissan  (gelezen 12440 keer)
Michael Drost
Gold medal driver
*****
Berichten: 1076



« Gepost op: Januari 04, 2013, 01:00:38 »

Trouble in (Surfers) Paradise?

Kan aan mij liggen, maar gisteren hoorde ik dat er nog geen nieuwe TV deal is voor het komende V8 seizoen. Dit lijkt niet zo een issue, maar het gaat hier om V8; een serie die als geen ander afhankelijk is van media. Het is tenslotte de manier waarop deze serie haar fans bereikt en zo dus voor veel grote bedrijven de manier om hun doelgroep te bereiken. Die sponsors vormen zo een belangrijke bron van inkomsten voor de teams.

Een andere belangrijke bron van geld, is het uitbesteden van de TV rechten. De vorige deal met Seven, bracht de licentie-/teameigenaren een hoop geld op. Nu de V8 teams voor een nieuw seizoen staan, met oa een race in Texas en een nieuw type auto, is onzekerheid over de tv inkomsten een grote stressfactor geworden. Door gebrek aan interesse van andere kandidaten, kan Seven, bij verlenging, aandringen op een veel lager bedrag. Niet omdat V8 zo een slecht merk is, maar omdat veel zenders gebukt gaan onder de crisis (http://www.speedcafe.com/2013/01/03/silence-remains-on-tv-rights-saga-as-2013-season-beckons/).

Daar komen wat andere dingen bij:

De internet deal met BigPond is afgelopen en dat zie je maar al te goed aan de website. Er is wel een website, maar is niet zo strak als de vorige. Botweg gezegd, is er dus geen vervanger voor deze deal.

Dick Johnson is zijn Norton deal kwijt. Die stappen over naar Kelly (Nissan), maar dan waarschijnlijk niet als titel sponsor (dus ook die bezuinigen) (http://www.speedcafe.com/2013/01/04/norton-pulls-plug-on-djr-naming-rights-sponsorship/).

David Richards heeft zijn (forse) aandeel in FPR (Ford Performance Racing) verkocht. Dat schijnt nogal overhaast gegaan te zijn, omdat meneer Richards (Prodrive, Aston Martin etc) nogal krap bij kas zit. Dit geeft ook te denken, daar Aston Martin door Richards werd overgenomen (met hulp uit de olievelden van het schiereiland onder Irak) voor ruwweg 1 miljard. Ik ben erg benieuwd hoe hoog het water in Banbury staat, dat hij deze beslissing genomen heeft (http://www.speedcafe.com/2013/01/04/fpr-saved-from-oblivion-in-shock-sale/).

Publiekslieveling Shane van Gisbergen is liever iets ander gaan doen.

Al met al krijg ik de indruk dat er bij sommige teams geld is gaan zitten in het overnemen van licentie contracten, geld verloren op sponsoren die vertrokken, inkomsten die teruglopen door het verlies van seriesponsoren (bijv. BigPond), tv rechten die minder gaan opleveren, ontwikkelkosten voor een geheel nieuw type auto ....

Zoals ik al zei: trouble in paradise?

Michael
« Laatste verandering: Januari 04, 2013, 01:02:37 door Michael Drost » Gelogd

Michael Drost
Gold medal driver
*****
Berichten: 1076



« Antwoord #1 Gepost op: Februari 14, 2013, 01:45:40 »

Het grote aftellen is begonnen

Zojuist heeft Erebus de V8 Supercars Mercedes E63 AMG onthuld. Gisteren was het Triple 8 met de nieuwe Red Bull Racing Holden en daarvoor al HRT (ook Holden) en de gebroeders Kelly met de Nissan Altima in V8 Supercar uitvoering. Premat blijft aan bij Garry Rodgers en Maro Engel wordt de vervanger van The Giz bij het voormalige Stone Brothers Racing (Erebus dus). Saillant detail is The Giz aan de slag gaat in V8 bij Tekno autosports. Stone Brothers hadden zijn contract ontbonden op voorwaarde dat hij zich buiten de V8 zou houden.

Om het Goederen Treinen en Aankomsttijden gehalte op peil te houden. Er is nog steeds geen oplossing voor het feit dat regerend kampioen Jamie Whincup een meerjarige deal had met Monster Energy Drink, maar ondertussen meer Red Bull beplakt is, dan de nieuwe Red Bull F1 auto.

Tot slot nog een leuke uitsmijter: Samson en Gert hadden het over een mooie droom, maar in de mijne is geen plaats voor K3. Ik droom van V8 en dan bedoel ik iets dat georganiseerd wordt door fabrikanten, circuits, promotors, teams en fans samen (zo mooi als ik DTM vind, blijf ik het gevoel houden dat het een toch ook een beetje een dealerfeestje is, waarbij vooral de fabrikanten de gang van zaken bepalen).

Ik hoop in dat kader, dat er in de toekomst van het CPZ ooit zo'n brochure is als deze: Hospitality prijzen voor de Clipsal 500 2013, waarbij het CPZ optimaal profiteert van een serie, waar ze zelf een vinger in de pap heeft en beloond wordt voor het harde werken aan de toekomst van de autosport aan deze kant van de planeet.

Amen
Gelogd

Racing-Fan
Silver medal driver
****
Berichten: 343


« Antwoord #2 Gepost op: Februari 14, 2013, 06:41:16 »

Die Mercedes ziet er erg vet uit.  Cool Cool Cool
Gelogd
Racing-Fan
Silver medal driver
****
Berichten: 343


« Antwoord #3 Gepost op: Februari 16, 2013, 03:25:24 »



De echte V8SC puristen vinden het misschien niks maar de Nissan en Mercedes misstaan niets tussen de Holden en Ford.

Ik heb het al vaak gezegd maar het is jammer dat DTM niet voor een reglement zoals V8SC gekozen heeft. Deze Mercedes is toch veel mooier van die DTM Mercedes?

Eerste gezamelijke test:

Pos  Driver               Team/Car                   Time       Gap
 1.  Jason Bright         Brad Jones Holden          1m28.9655s
 2.  Fabian Coulthard     Brad Jones Holden          1m29.0057s  + 0.0402s
 3.  Craig Lowndes        Triple 8 Holden            1m29.3610s  + 0.3955s
 4.  Dean Fiore           Dumbrell Holden            1m29.5090s  + 0.5435s
 5.  Rick Kelly           Nissan                     1m29.6220s  + 0.6565s
 6.  Scott Pye            Dumbrell Holden            1m30.3537s  + 1.3882s
 7.  Jamie Whincup        Triple 8 Holden            1m30.4820s  + 1.5165s
 8.  David Reynolds       Rod Nash/FPR               1m30.5174s  + 1.5519s
 9.  Mark Winterbottom    FPR Ford                   1m30.5242s  + 1.5587s
10.  Jonathon Webb        Tekno Holden               1m30.6251s  + 1.6596s
11.  James Courtney       HRT Holden                 1m30.6646s  + 1.6991s
12.  Shane van Gisbergen  Tekno Holden               1m30.6862s  + 1.7207s
13.  Scott McLaughlin     Garry Rogers Holden        1m30.7469s  + 1.7814s
14.  Maro Engel           Erebus Mercedes            1m30.8221s  + 1.8566s
15.  Russell Ingall       Walkinshaw/HRT Holden      1m30.9331s  + 1.9676s
16.  Will Davison         FPR Ford                   1m30.9721s  + 2.0066s
17.  David Wall           Britek/BJR                 1m31.1709s  + 2.2054s
18.  Garth Tander         HRT Holden                 1m31.3342s  + 2.3687s
19.  Alexandre Premat     Garry Rogers Holden        1m31.3776s  + 2.4121s
20.  Tim Slade            Rosenberg/Erebus Mercedes  1m31.3897s  + 2.4242s
21.  James Moffat         Nissan                     1m31.4003s  + 2.4348s
22.  Tony D'Alberto       D'Alberto Holden           1m31.4208s  + 2.4553s
23.  Alex Davison         Schwerkolt/FPR Ford        1m31.4694s  + 2.5039s
24.  Lee Holdsworth       Erebus Mercedes            1m31.7670s  + 2.8015s
25.  Tim Blanchard        Dick Johnson Ford          1m33.7276s  + 4.7621s
Gelogd
Pagina's: [1]
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC

Copyright © 2008 autosport.nl
Valid XHTML 1.0! Valid CSS! Dilber MC Theme by HarzeM