Dragracing: Hogere machten?
De titel voor Peter Schöfer
Titel op reactietijd
De enige klasse die zowel met als zonder finale zeker dezelfde kampioen zou hebben opgeleverd was de Top Methanol Dragster. Met slechts vier punten voorsprong op Peter Schöfer ging Timo Habermann de Euro Finals in. Indirect werd echter ook Habermann slachtoffer van de gekozen wedstrijdopzet want in zijn kwalificatierun beschadigde de Duitser een onderdeel van zijn auto zodanig dat dit niet meer voor de eerste eliminatieronde kon worden gerepareerd. Winst in de kwartfinale was voor Schöfer voldoende om de titel voor zich op te eisen. Makkelijker gezegd dan gedaan want met zijn tegenvallende zevende kwalificatietijd moest de Duitser het opnemen tegen Rob Turner. Schöfer maakte zijn reputatie als uitstekende rijder meer dan waar door de Engelsman op reactietijd de kloppen. Met een verschil van slechts 0,0089 seconden passeerde Schöfer als eerste de finishlijn om zo de titel binnen te halen. Aan de halve finales kwamen de Top Methanol Dragsters niet meer toe.
Derek Flynn
Een opmerkelijk debuut beleefde Derek Flynn. Met zijn net uit Amerika geïmporteerde dragster zette de Engelsman in de kwalificatie met 5,49 seconden de snelste tijd op de klokken en klopte in de kwartfinale (de op dat moment nog regerend en) vijfvoudig kampioen Dave Wilson. De concurrentie weet dus met wie ze volgend jaar rekening moet houden. Flynn maakt gebruik van een ongeblazen nitro-motor. In de basis is deze sneller dan de geblazen methanol variant echter de afstelling is veel complexer en dus zal veel afhangen van het feit of de bij de Euro Finals ingehuurde Amerikaanse hulp weer beschikbaar is.
Sverre Dahl was snel onderweg
Verloren titel
Ook bij de motoren een slachtoffer van de regen. De leider in de tussenstand bij de Top Fuel Bikes, Rikard Gustafsson kreeg in zijn ene kwalificatierun met technische problemen te kampen en plaatste zich niet voor de eliminaties. Daarmee lag de weg vrij voor de concurrentie om de Zweed te achterhalen. Winst in de kwartfinale was voor Ian King voldoende om Gustafsson te passeren en zijn titel te prolongeren. De meeste indruk maakte op Santa Pod echter Sverre Dahl. Met 6,19 seconden zette de Noor de snelste kwalificatietijd op de klokken om daar in de eliminaties een 6,14 seconden aan vast te knopen. Zijn eindsnelheid van 231 mph was zelfs goed voor een nieuw Europees record wat Dahl daarmee afsnoepte van Roel Koedam (229 mph, september 2003).
René van den Berg
In deze klasse kwam René van den Berg aan de start. Met 7,57 seconden zette de Nederlander de negende kwalificatietijd op de klokken. Van den Berg was op weg naar een nog veel betere tijd maar zag zijn motor steeds dichter bij de muur komen en moest van het gas. Als eerste reserve mocht Van den Berg invallen voor Steve Woollatt maar moest het in de kwartfinale afleggen tegen King.