Dragracing: Regen stoorzender bij Drachten Internationals
Guido Uhlir (voorgrond) klopt Ron van Let aan de lichten
Close
In de Super Gas-klasse waren de verschillen weer minimaal. Maar liefst elf rijders bleven in de kwalificatie binnen de 0,1 seconde van de 9,90 seconden-index waarbij Guido Uhlir met een tijd van 9,909 seconden de eerste positie voor zich opeiste. Dat dit geen toevalstreffer was liet de Duitser in de eliminaties zien door onder andere Ove Kröger, winnaar van de Drachten Nationals, het nakijken te geven. In de halve finale klopte Uhlir vervolgens ook nog op reactietijd Ron van Let.
Wouter van Leersum (voorgrond) is in de kwartfinale Thomas Gunther te snel af
Van een 14de kwalificatieplaats deed Wouter van Leersum goede zaken door alle eliminatieronden te overleven en de finale te halen. De snelle Nederlander zou zeker kansrijk zijn geweest maar zal nu dus nog even moeten wachten op zijn volgende overwinning.
Witold Karalow
Een opvallende deelnemer was Witold Karalow met zijn voorwielaangedreven turbo ‘Civic’. De Pool arriveerde in de nacht van vrijdag op zaterdag, reed in zijn tweede kwalificatierun zijn vooraf ten doel gestelde tijd in de 9 seconden (9,997 seconden) en vertrok vervolgens zonder de eliminaties af te wachten weer naar huis.
David Cherrett met zijn wheelies makende Ford
Lek
Dat zijn debuutwinst tijdens de Drachten Nationals niet op beginnersgeluk gebaseerd was bewees Leo Jansen door in de klasse Super Street Cars voor de tweede keer de eerste kwalificatiepositie voor zich op te eisen. In de kwartfinale ging het echter mis toen na de burn out de radiateur koelvloeistof begon te sproeien. In de halve finale klopte de ervaren Engelsman Leigh Morris op reactietijd de enige overgebleven Nederlander Rubert Enjoem. Andreas Bona voorkwam een volledig Engelse eindstrijd door in de andere halve finale David Cherrett met zijn opvallende Ford Model A Van naar huis te sturen.