Dragracing: The Main Event, de eerste ronde, nieuwe kansen
Ulf Leanders
Vacant
De klasse Top Methanol Funny Cars krijgt in ieder geval een nieuwe kampioen. Na één jaar en één titel heeft Freddy Fagerström zijn ex-Urs Erbacher Pontiac alweer te koop gezet. De Zweed stapt weer over in zijn geliefde Pro Mod Chevy Pick Up. Kanshebbers zijn nu zoals altijd Leif Andreasson, Dan Larsen en Ulf Leanders. Outsiders maar zeker niet snel genoeg voor de titel zijn Jarmo Kuutniemi en Arvid Grodem.
Danny Bellio
Gelukkig is ook Danny Bellio weer van de partij. De sympathieke Belg verbeterde vorig jaar bijna iedere run zijn persoonlijk record en heeft deze winter weer bergen werk verzet om dit jaar de 6-secondengrens te doorbreken. Bij een testsessie op het Duitse Luckau liep de body van zijn Funny Car forse schade op toen er aan het eind van de strip een pion midden op de baan bleek te staan. Met Nederlandse hulp van de gebroeders Selles en Frencil Zimmerman is de auto weer in zijn oude staat teruggebracht waardoor Bellio gewoon naar Engeland kan afreizen.
Jimmy Alund (voorgrond) en Eero Knihtilä, de nummers één en twee van 2007
Nieuw materiaal
Uiterst spannend belooft het te worden in de klasse Pro Stock. Snelle reactietijden zullen meervoudig kampioen Jimmy Alund niet meer redden. Ook in snelheid zal de Zweed een stapje moeten maken. Inmiddels is de Pontiac dan ook van een nieuwe motor voorzien. Datzelfde heeft Michael Malmgren gedaan. Richard Sundblom en Adam Flamholc hebben in Amerika compleet nieuwe combinaties aangeschaft en bij testritten aan de andere kant van de oceaan al tijden op de klokken gezet die het bestaande Europees record van 6,781 seconden doen verbleken. Dit record staat op naam van Eero Knihtilä en juist deze Fin en nummer twee van vorig jaar ontbreek op de inschrijflijst. Er blijven echter genoeg serieuze titelkandidaten over. Outsiders zijn Magnus Hansson, Jonas Dantanus en Michael Callin. Alledrie waren ze vorig jaar al goed voor snelle tijden en kunnen titelfavorieten zomaar kostbare punten afhandig maken.