Dragracing: Drag Challenge op Gardermoen blijft boeien
Julie Nataas was weer even terug op haar thuishonk. De Noorse woont en werkt (bij Randy Meyer Racing) inmiddels in Amerika en maakt aan de andere kant van de oceaan furore in de klasse Top Alcohol Dragster.
De laatste beelden van de nog ongeschonden Nostalgia Funny Car van Jan Birkenes. Even later explodeerde tijdens de run de motor en werd de body van de auto geblazen. Birkenes kwam er zonder kleerscheuren vanaf.
Ook bij de motoren ging het niet altijd goed. In de klasse Super Gas Bike maakten maar liefst drie rijders een zodanige wheelie dat ze onzacht in aanraking kwamen met het asfalt. Een schouder uit de kom, een pijnlijke enkel en een geschonden ego waren de enige nadelige gevolgen, al waren de motoren er minder goed aan toe.
Stiltegebied gezocht.
De klasse Pro Street staat garant voor een grote verscheidenheid aan mooie auto's en spannende races. In deze klasse mag niet sneller gereden worden dan 7,6 seconden. In de kwalificatie zette de nummer één de exacte 7,600 seconden op de klokken, terwijl de nummer zeven nog altijd goed was voor 7,606 seconden!
De snowmobiles waren ook weer van de partij.
De klasse Stock/Super Stock is in Scandinavië erg populair en bij het publiek geliefd vanwege de hoge wheelies.
De groot formaat turbo's op de snelle Mustang van Andres Arnover. De Est die uitkomt in de klasse Competition Eliminator heeft een persoonlijk record staan van 6,06 seconden en heeft nog één doel, de eerste 5,9 seconden rijden.
Geen witte of zwarte, maar blauwe rook.
De laatste beelden van de nog ongeschonden Nostalgia Funny Car van Jan Birkenes. Even later explodeerde tijdens de run de motor en werd de body van de auto geblazen. Birkenes kwam er zonder kleerscheuren vanaf.
Ook bij de motoren ging het niet altijd goed. In de klasse Super Gas Bike maakten maar liefst drie rijders een zodanige wheelie dat ze onzacht in aanraking kwamen met het asfalt. Een schouder uit de kom, een pijnlijke enkel en een geschonden ego waren de enige nadelige gevolgen, al waren de motoren er minder goed aan toe.
Stiltegebied gezocht.
De klasse Pro Street staat garant voor een grote verscheidenheid aan mooie auto's en spannende races. In deze klasse mag niet sneller gereden worden dan 7,6 seconden. In de kwalificatie zette de nummer één de exacte 7,600 seconden op de klokken, terwijl de nummer zeven nog altijd goed was voor 7,606 seconden!
De snowmobiles waren ook weer van de partij.
De klasse Stock/Super Stock is in Scandinavië erg populair en bij het publiek geliefd vanwege de hoge wheelies.
De groot formaat turbo's op de snelle Mustang van Andres Arnover. De Est die uitkomt in de klasse Competition Eliminator heeft een persoonlijk record staan van 6,06 seconden en heeft nog één doel, de eerste 5,9 seconden rijden.
Geen witte of zwarte, maar blauwe rook.