Dragracing: The Main Event, een spannend boek met een open einde
Jndia Erbacher
Licentieruns Jndia Erbacher
Buiten de officiële competitie om deed Jndia Erbacher nog twee licentieruns in de auto van haar vader. De 22-jarige dochter van meervoudig FIA-kampioen Urs Erbacher maakte indruk door in de eerste run meteen uitstekend van start te gaan en in de tweede run de wild slingerende auto goed onder controle te houden en 4,3 seconden op de klokken te zetten. De Zwitserse moet nu nog één volledige run maken om definitief in het bezit te komen van haar Top Fuel licentie.
Jndia Erbacher
Zoals het er nu naar uitziet zal Erbacher Racing in Hockenheim met twee auto's aan de start staan, maar zal Urs de overige FIA-ronden voor zijn rekening nemen alvorens de auto definitief aan zijn dochter over te dragen.
Sandro Bellio
Meer licentieruns
In Top Methanol, waar voor het eerst de Funny Cars en Dragsters samen in actie kwamen, vielen twee rijders af omdat ze eerst nog licentieruns moesten doen. Sandro Bellio slaagde met glans en zal dus in Tierp het veld versterken. Bellio klokte een keurige 5,84 en liet meerdere keren zien de auto uitstekend te beheersen.
Petteri Liimatainen
Petteri Liimatainen maakte in zijn dragster ook indruk, maar de 17-jarige Fin kwam nog net één volledige run tekort om definitief in het bezit van zijn licentie te komen.
Dennis Habermann
Habermann broers heersen
In de officiële competitie waren de broers Dennis en Timo Habermann oppermachtig. Dat het tweetal over identiek materiaal beschikt, werd duidelijk in de tweede run toen zowel Dennis als Timo 5,5269 seconden op de klokken zetten en met 259,66 en 259,00 mph ook nog met bijna dezelfde eindsnelheid de finish passeerden.
Timo Habermann
Dennis Habermann verbeterde zich op dag twee tot 5,42 seconden en pakte zo de eerste kwalificatiepositie, op plaats twee gevolgd door Timo Habermann met 5,48 seconden en regerend kampioen Jonny Lagg (5,70 seconden).
Stephanie Milam klopt Jonny Lagg
In de eerste eliminatieronde verraste Stephanie Milam met haar Funny Car de dragster van Lagg door de Zweed met 6,04 tegen 6,17 seconden naar huis te sturen. In de halve finale had Milam het moeten opnemen tegen Dennis Habermann om daarmee een volledige Habermann finale te voorkomen. In de andere kwartfinale had namelijk Timo Habermann de Engelsman Rod Harrison achter zich gelaten en stond via een bye run in ieder geval in de finale.