Dragracing: NitrOlympX hittebestendig
Top Fuel rijdster Anita Mäkelä zoekt verkoeling.
Voor de Finnen was het natuurlijk hoe dan ook veel te warm, maar de monteurs werkten door alsof er niets aan de hand was.
De rotors van de blower van Anita Mäkelä worden van nieuwe afdichtingen voorzien.
De ploeg die zeker een lintje verdiende, de Engelse track crew van Santa Pod (tweede en derde van links en tweede en derde van rechts) die verantwoordelijk was voor de baanpreparatie.
Ondanks de hitte moest er hard gewerkt worden en nadat zaterdagavond een Franse jetcar in de Nightshow de baan beschadigde, moest ook nog een deel van de nachtrust weer worden opgeofferd. Maar ook tussen de runs door gunde men zich geen rust.
Zandpad of dragstrip? Nadat het opruimen van een meer dan 400 meter lang oliespoor op vrijdagmiddag niet goed lukte, werd de volledige baan voorzien van gold dust.
De broers Timo en Dennis Habermann wensen elkaar altijd succes voor de run.
Het was de bedoeling dat Jndia Erbacher tijdens de NitrOlympX haar eerste Top Fuel runs zou maken. Door het uitgelopen programma en het schrappen van een kwalificatierun kwam het er niet van en bleef ze voorlopig nog even naast in plaats van in de cockpit.
Het was zo warm, dat bij Mats Eriksson in de pits de brandblussers in de auto automatisch afgingen. Voor de race moesten er snel nieuwe flessen worden gemonteerd.
Voor de Finnen was het natuurlijk hoe dan ook veel te warm, maar de monteurs werkten door alsof er niets aan de hand was.
De rotors van de blower van Anita Mäkelä worden van nieuwe afdichtingen voorzien.
De ploeg die zeker een lintje verdiende, de Engelse track crew van Santa Pod (tweede en derde van links en tweede en derde van rechts) die verantwoordelijk was voor de baanpreparatie.
Ondanks de hitte moest er hard gewerkt worden en nadat zaterdagavond een Franse jetcar in de Nightshow de baan beschadigde, moest ook nog een deel van de nachtrust weer worden opgeofferd. Maar ook tussen de runs door gunde men zich geen rust.
Zandpad of dragstrip? Nadat het opruimen van een meer dan 400 meter lang oliespoor op vrijdagmiddag niet goed lukte, werd de volledige baan voorzien van gold dust.
De broers Timo en Dennis Habermann wensen elkaar altijd succes voor de run.
Het was de bedoeling dat Jndia Erbacher tijdens de NitrOlympX haar eerste Top Fuel runs zou maken. Door het uitgelopen programma en het schrappen van een kwalificatierun kwam het er niet van en bleef ze voorlopig nog even naast in plaats van in de cockpit.
Het was zo warm, dat bij Mats Eriksson in de pits de brandblussers in de auto automatisch afgingen. Voor de race moesten er snel nieuwe flessen worden gemonteerd.