Dragracing: NitrOlympX met te hoog déjà vu-gehalte
Ian King
Opnieuw Ian King
De motoren moesten ook al hun afstellingen omgooien om zonder eindeloos veel wielspin naar de finish te komen. Toch bleven hier de tijden wat minder ver achter bij wat inmiddels als standaard wordt gezien. In de Top Fuel Bike klasse reed Ian King in 6,24 seconden naar de eerste kwalificatieplaats en omdat de regerend kampioen in de eliminaties afrekende met Rikard Gustafsson en de Griek Filippos Papafilippou, mocht King ook nu weer de grootste beker in ontvangt nemen.
Martijn de Haas
Eenzame finale
In de klasse Super Twin bezette Martijn de Haas (7,08 seconden) de vierde en Job Heezen de vijfde kwalificatiepositie. Het Nederlandse tweetal werd echter in de kwartfinales na, hoe kan het anders, gripproblemen uitgeschakeld.
Job Heezen
In de finale had Samu Kemppainen het moeten opnemen tegen Roman Sixta, maar de Fin stond alleen aan de start en was dus automatisch de winnaar. Sixta, die in de kwartfinale nog de als eerste gekwalificeerde Christian Jäger had uitgeschakeld, was in de halve finale tegen een fatale motorschade opgelopen en kon in de eindstrijd niet meer aan de start verschijnen.
Gert-Jan Laseur
Fredrik Fredlund blijft regeren
In de Pro Stock klasse deed Gert-Jan Laseur het met een tijd van 7,22 seconden in de kwalificatie uitstekend. Daarmee bezette de Nederlander achter Fredrik Fredlund (7,13 seconden) de tweede kwalificatiepositie. Helaas was het avontuur voor Laseur in de eliminaties snel over. In de kwartfinale trok de Nederlander rood en was daarmee uitgeschakeld. In de finale ging de winst naar Fredlund, al kwam Karl-Heinz Weikum met 7,20 tegen 7,28 seconden nog verrassend dicht in de buurt.
Fredrik Fredlund (voorgrond) en Karl-Heinz Weikum