Dragracing: Ook dat is de NitrOlympX
De snuffelhond van Andersen Racing wordt uitgelaten. Met dit apparaat meet het team de stroefheid van het asfalt wat uiteraard belangrijk is bij het vaststellen van de set-up van de auto. Hoe meer grip hoe meer pk’s op het asfalt kunnen worden losgelaten
Elvira Karlsson debuteert dit seizoen als 16-jarige in de Pro Stock Bike klasse. Na een paar moeilijke wedstrijden verbeterde de kleine blonde Zweedse in Hockenheim haar persoonlijk record diverse keren
Niet alleen in de Top Fuel klasse hebben achterbanden het zwaar, in de klasse Super Pro ET is het soms niet anders
Showman, Top Fuel Bike en Super Twin Bike-rijder Jaska Salakari heeft het ‘burn out maken met één hand aan het stuur’ tot kunst verheven. Overigens was Roel Koedam ooit de eerste die deze balanceer-act uitvoerde
Na diverse crashes was Rolf Ammann weer terug, al ging het bij deze burn out weer bijna fout. Gelukkig liet de Zwitser dit keer op tijd het gas los. Overigens maakte Ammann bekend aan het eind van het seizoen te stoppen
Het grote videoscherm kan voor leuke effecten zorgen. Jürgen Nagel kruist zijn eigen pad
Duitse Gründlichkeit heeft toch zijn grenzen en improviseren is niet hun beste kant. Er bleek geen krik voorhanden te zijn om de op de achteras geblokkeerde Pro Mod van Marco Maurischat weg te krijgen. Uiteindelijk duurde het ruim dertig minuten om de auto met deze sleepwagen te verwijderen
Eindelijk een dragracer waarbij gehoorbescherming niet nodig is. Muisstil maar razendsnel. Deze door een elektromotor aangedreven Engelse Kever legde de ¼ mijl af in 9,75 seconden en haalde daarbij een snelheid van 210 km/u