Dragracing: Mantorp Park spectaculair maar onbeslist
Peter Svensson
Nitro tegen turbo
Bij de Top Fuel Bikes maakte Peter Svensson tijdens de kwalificatie indruk door in 4,08 seconden de eerste plaats voor zich op te eisen en met 304,71 km/u (na 201 meter!) een nieuw Europees record in de boeken te zetten. René van den Berg had problemen met zijn nieuwe koppeling, bleef steken op plaats zeven en besloot uiteindelijk terug te keren naar zijn oude exemplaar. Helaas moest Van den Berg het in de eerste eliminatieronde opnemen tegen Sverre Dahl, de nummer twee uit de kwalificatie.
René van den Berg
De Noor maakte geen fout en schakelde in 4,18 seconden Van den Berg uit. Met een overwinning in de halve finale op regerend kampioen Ian King stelde Dahl een finaleplaats veilig.
Rikard Gustafsson met zijn snelle Funny Bike
Daarin had hij het moeten opnemen tegen Rikard Gustafsson met zijn supersnelle Funny Bike. Hoewel deze turbomotor het op pure snelheid altijd aflegt tegen de betere nitro-motoren speelt ook betrouwbaarheid een belangrijke rol. Gustafsson wist ook nu weer snelheid aan betrouwbaarheid te koppelen en na een 4,25 seconden (4de plaats) in de kwalificatie waren een 4,30 en 4,37 seconden voldoende om Peter Andersson en een met problemen kampende Svensson uit te schakelen. Overigens had Svensson in de eerste eliminatieronde met 4,061 seconden zijn score uit de kwalificatie verbeterd en was daarmee goed voor zijn tweede Europese record van het weekend.
Anders Abrahamsson
Verrassend
Bij de Pro Stock Bikes vielen de prestaties van topfavoriet Ulf Ogge tegen. In de kwalificatie bleef de Zweed steken op een zesde plaats (7,85 seconden) en werd vervolgens in de eerste ronde uitgeschakeld door Anders Abrahamsson. Minstens zo verrassend was de uitschakeling in de halve finale van regerend kampioen Fredrik Fredlund door Kenneth Wik. In de andere halve finale toonde Abrahamsson aan met zijn nagenoeg nieuwe motor weer helemaal terug te zijn door in 7,35 seconden ten koste van Martin Bishop naar de overwinning te rijden.