Dragracing: Main Event met ups en downs
René van den Berg
Finaleplaats René van den Berg
Bij de motoren deed in de Top Fuel Bike klasse René van den Berg goede zaken. Na een vierde kwalificatietijd liet de Nederlander in de eerste eliminatieronde Steve Carey kansloos. Omdat Peter Svensson, de nummer één uit de kwalificatie, voor de tweede keer dit weekend zijn motor kapot zag gaan, had Van den Berg in de halve finale een bye run. In de finale liet het geluk de Nederlander echter in de steek. Na de burn out moest hij zijn motor met een technisch probleem aan de kant zetten waardoor regerend kampioen Ian King onbedreigd naar de zege kon rijden. Aangezien de Engelsman intensieve hulp krijgt van Marius van der Zijden en Gerard Willemse had zijn zege toch ook nog een Nederlands tintje.
Job Heezen
Heezen runner up
Meer Nederlands succes in de klasse Super Twin. In de kwalificatie eiste Job Heezen in 6,82 seconden de derde plaats voor zich op.
Martijn de Haas
Minstens zo fraai was de prestatie van Martijn de Haas. Op zaterdag werd er nog volop aan de nieuwe MPM-machine gewerkt waarna de meervoudig Nederlands Funny Bike kampioen in zijn allereerste run meteen een 7,78 seconden op de klokken zette en daarmee de achtste kwalificatiepositie voor zich opeiste.
Roel Koedam, een harde klap, vuur en rook
Minder gelukkig was Roel Koedam die in een kwalificatiepoging met een harde knal uit zijn motor het Main Event weekend ten einde zag komen. In de eliminaties deed Heezen het opnieuw uitstekend en bereikte onder andere ten koste van Hans Olav Olstad de finale. Voor De Haas eindigde het optreden in de eerste eliminatieronde toen er bij het opstarten van de motor en een probleem opdook. Met als tegenstander Lorenz Stauble had Heezen in de finale zeker kansen. De Zwitser slaagde er maar niet in stabiel rechtuit te rijden en was nog niet sneller geweest dan 7,0 seconden. In de eindstrijd lukte dit echter wel terwijl bij Heezen juist halverwege de run een probleem opdook. Daarmee ging de winst naar Zwitserland en behaalde Heezen een nog altijd uitstekende tweede plaats.
Ulf Ogge (voorgrond) is in de finale veel te sterk voor Len Paget
Ogge te snel
In de Pro Stock Bike klasse was het verschil tussen Ulf Ogge en de rest van het veld wel heel erg groot. Terwijl de Zweed zijn Buell naar een tijd van 7,161 seconden reed bleef nummer twee, Len Paget steken op 7,36 seconden. Omdat Ogge in halve finale regerend kampioen Fredrik Fredlund het nakijken gaf moesten de nummers één en twee uit de kwalificatie het in de eindstrijd tegen elkaar opnemen. Ook hierin was Paget geen partij voor Ogge die daarmee zonder noemenswaardige tegenstand op de titel lijkt af te stevenen. Alleen technische problemen lijken de Zweed te kunnen stuiten.