Retro

Retro 1988: De Cups stelen de show tijdens de Pinksterraces


480 sports fford op elkaar

Sports 2000
Nadat tijdens de clubraces Henny Vollenberg zowat Dick Waaijenberg onthoofde doordat zijn Sports 2000 bovenop de Reynard van de Veenendaler belandde, werd door de wedstrijdleiding besloten om de Sports en de Superfords gescheiden te laten starten.
    480 sports start

De Sports gingen als eerste van start met de regerend kampioen Charles Zwolsman vanaf een matige zesde plaats door een gebroken aandrijfas tijdens de enige training. Vanaf poleposition kwam Ger Brands niet goed weg met als gevolg dat Matthew van Diessen de kop nam met Huib Onderstal als derde en Hans Ernst op een vierde plaats. Zwolsman was echter veel te sterk en na een inhaalrace wist hij de wedstrijd te winnen voor Hans Ernst die in de slotfase Onderstal nog wist in te halen.

Dunlop 2000
Bij de Dunlops 2000 leek Dick Waaijenberg op een gemakkelijke overwinning af te gaan, maar in de de laatste ronden begon de motor van zijn Reynard steeds slechter te lopen.


480 litjens

Met als gevolg dat Jan Litjens hem vlak voor de finish toch nog voorbij kon steken. John Hogendoorn, die normaal gesproken Renault 5 GT Turbo rijdt, had het weekend een Delta ter beschikking gekregen als hoofdprijs voor het winnen van de formulecursus van de Dutch Racing School. Hij startte als laatste, wist echter Bert van der Heijde nog te verschalken, alvorens als vijfde te eindigen.


480 eglem

Fornule Ford 1600
Evan Kersbergen was bij de start te gretig door te vroeg weg te gaan, wat werd gehonoreerd met een 30 seconden tijdstraf. Daardoor was het geweldige duel dat hij met Frank Eglem uitvocht eigenlijk overbodig, al zal het publiek daar anders over denken. Een andere mooie prestatie leverde Michael Vergers, die vanaf een laatste startplaats, systematisch het hele veld oprolde. Vergers werd uiteindelijk tweede. Stephan Cohen werd vierde achter de sterk rijdende Henny Klarenbeek. Frank Kerseboom en Gert Valkenburg moeten het met precies hetzelfde materiaal doen, de mindere competatieve Swift 87FF. In de race zou Kerseboom net voor de meer ervaren Valkenburg eindigen, maar niet nadat het duo meerdere malen stuivertje had gewisseld.

Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet