Racing Shows

Retro: Speed & Design 1999 - Hoog bezoek op de Autosport.nl-stand

speed-design-1999-7

Autosport.nl gaat dit jaar zijn 23ste seizoen in. Wij nemen de gelegenheid om even terug te kijken hoe het allemaal toen begon. We blikken terug op de beurs van Speed& Design die op 8 december 1999 zijn deuren opende. Wij zijn met onze voltallige redactie ter plaatse om de laatste nieuwtjes door te nemen. Leuk om te kijken welke plannen er allemaal zijn gerealiseerd en welke helaas nooit van de grond zijn gekomen.

Tekst en foto's: archief Autosport.nl

15Tom Coronel zoekt rust bij Fast Company

Tom Coronel
is een hype op Speed & Design. Iedereen is super enthousiast en feliciteert de Nederlander met zijn recent behaalde Formule Nippon titel. Op de stand van zijn Fanclub (waar ook zijn Formule Nippon van vorig jaar stond) bleek de belangstelling voor de nieuwe sponsorplannen rond de Nederlander enorm. Velen vulden hun gegevens in, op het informatieformulier, waarin nadere uitleg werd gegeven over de BV The Racing Dutchman. De vennootschap, die de exploitatie van Tom Coronel in de Formule 1 ter hand neemt. Via het uitzetten van aandelen wil men een vermogen genereren, waarmee de volgende stappen in de racecarriere van Coronel gezet kunnen worden.

speed-design-1999-2

De bedragen die daar mee gemoeid zijn, zijn nu eenmaal enorm. Dat weet iedereen en vandaar dat er nu op deze, toch wel unieke manier, gewerkt wordt aan deze nieuwe opties. De informatieformulieren gingen als de bekende warme broodjes over de toonbank. "Tom Coronel in de Formule 1" leeft in Nederland, dat is duidelijk. Waar en wanneer dit verhaal een vervolg krijgt weet iedereen. Op de Fanclub stand in Hal 7 kunt u tijdens Speed & Design in ieder geval alle informatie krijgen.

18Coen Vink wil door, maar dan groter

Na zijn debuutseizoen in de Renault Clio Sport Trophy heeft Coen Vink de smaak duidelijk te pakken. Ook volgend jaar zal de rijder uit Hoorn met zijn eigen team V-Sports in de klasse vertegenwoordigd zijn. "Dan echter wel met meerdere auto's in het team", zo geeft hij te kennen. Vink meldt "bijna rond" te zijn met een tweede rijder, die een eigen auto inbrengt en onder de vlag van V-Sports aan de start zal verschijnen, terwijl een derde auto nog beschikbaar is. Volgend jaar worden de Clio's iets aangepast, vooral op het gebied van rijgedrag. "Dan wordt hij iets makkelijker te rijden, want het was natuurlijk een behoorlijk lastige auto", zegt Vink. Hij wil echter toch weer iets meer dan alleen Clio's: "Ik wil toch ook wel weer een paar leuke rally's gaan rijden", aldus Vink. Het bloed kruipt immers waar het niet gaan kan.




11Wout van Reenen heeft alle vertrouwen in Marcos Challenge 2000

Alhoewel de belangstelling voor de Marcos Challenge in het afgelopen seizoen nog wat te wensen over liet, kijkt men inmiddels vol vertrouwen uit naar het seizoen 2000. Daartoe heeft de organisatie achter de klasse, middels Wim Noorman -directeur van Eurotech (en nieuwe hoofdsponsor van de Marcos Challenge)- een duidelijk statement bij de NAV afgegeven. Komend seizoen staan er zeker tenminste 20 auto's aan de start. Waarbij hij een aantal met 10 of nog meer auto¹s niet uitsluit. Basis van deze verwachting, ligt in de betere afstemming van de verschillende internationale kalenders, waar binnen de Marcossen actief zijn. Niet alleen in Nederland, maar ook in Belgie en Engeland. Een van de meest succesvolle teams, dat van het Mobil 1 Team met Wout van Reenen en Eugene de la Croix, heeft inmiddels de stal uitgebreid met een Moritz auto. "We hadden al even staan, maar hij is nu te huur of voor een echte liefhebber natuurlijk ook te koop. Maar dat geldt niet alleen voor ons. Er zijn ook andere teams, die gaan uitbreiden met een extra auto", aldus Van Reenen. Zijn team heeft nog een tweede investering gedaan in de vorm van een nieuwe volledig geequipeerde- racetrailer. Onderdeel van het volledige hospitality-programma, waarmee de Haagse ondernemers hun raceplannen omgeven.




Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet