Retro

Retro: Groeten van de Spa Six Hours 2019


spa6-2019-sat-1

Bekendere weersomstandigheden keerden terug op de zaterdag en zondag.

spa6-2019-sat-2

De F1-mannen moesten dus op een kletsnatte baan aan de bak: Steve Hartley (midden) profiteerde van een fout van Mike Cantillon (links) in de laatste ronde, terwijl Christophe d'Ansembourg (rechts) sprak over de onmogelijkste F1-race aller tijden: alsof je met je ogen dicht reed.

spa6-2019-sat-3

Kyle Tilley kon dat de volgende dag niet deren: in zijn pre-78-auto werd hij zelfs eerste algemeen.

spa6-2019-sat-4

Zou Olly Bryant hier zijn regenlijnen visualiseren? Hij won zowel in deze Lotus 15 als de volgende dag in de Lola T70 Mk3B.

spa6-2019-sat-7

En zou Hans Hugenholtz hetzelfde doen?

spa6-2019-sat-5

Zoals gebruikelijk in de allereerste pitbox van de oude garages: Koen Weerheim en de MGB die hij voor een Belgisch trio inzette.

spa6-2019-sat-6

Ideetje voor de firma Hörmann? Hoezo donder en regen – maak van je garage een zonnige serre!

spa6-2019-sat-8

Reuzendoder. De Aston Martin Project 214 van Wolfgang Friedrichs reed met hulp van Michael Mallock en Simon Hadfield naar een onwaarschijnlijke tweede plaats in de Spa Six Hours.

spa6-2019-sat-10

Six Hours-hobbyisme pur sang. Als F1-teams zoiets boven de pitstraat hebben hangen, waarom wij dan niet?

spa6-2019-sat-11

Nog een auto die foutloos liep: de Marcos 1800 GT van Robert Hamilton, vaardig geassisteerd door Donald Molenaar en Philippe Vermast. 13e algemeen en dominant winnaar van de prototypeklasse tot 2 liter.

spa6-2019-sat-12

We raden 't de Marcos-rijder niet aan, maar een 1800 GT kan ook als deurklem dienen.

spa6-2019-sat-13

Ook al regende het niet uren achtereen, het was zes uur lang glibberen en glijden in de Six Hours.

spa6-2019-sat-23

De GT40 van Oliver Bryant en James Cottingham op luttele meters van de plek waar de auto een paar uur later zou stranden met een kapot differentieel.

Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet