Retro

Retro: Groeten uit Paul Ricard van de Le Castellet Motors Cup 2019


paulricard2019-fri-34

Helaas na de vrije trainingen al uitgeschakeld voor verdere actie: Aston Martin AMR-1.

paulricard2019-fri-42

Sandy Watson op weg naar de Virage du Lac.

paulricard2019-fri-45

De Peugeot 908 HDi FAP van Kriton Lendoudis: de snelste van allemaal dit weekend? Nee, want Christophe d'Ansembourg ging in de Aston Martin DBR1-2 nog net een paar honderdsten harder.

paulricard2019-fri-51

Terug in de paddock. Nigel Winchester sleutelt aan zijn Ginetta G4.

paulricard2019-sat-47

En dan daarna nog met een schoon doekje eroverheen.

paulricard2019-fri-49

Mark Hazell kijkt uit naar zijn races in zijn pas aangeschafte Williams FW08.

paulricard2019-fri-50

In de pits bij Forza Historic. Dat net een nieuwe klant had: Joaquin Folch stapte met zijn Brabham BT49C na jarenlange samenwerking met CGA Engineering over naar het team van Max Smith-Hilliard.

paulricard2019-fri-77

Al kon CGA Engineering meteen een andere BT49 begroeten: Christophe d'Ansembourg had vorig jaar op Rétromobile de enige andere op 'de vrije markt' gekocht en verscheen er nu voor het eerst in het openbaar mee.

paulricard2019-fri-104

Alistair Bennett van CGA Engineering legt zijn gewicht in de schaal op de Brabham van de Belg.

paulricard2019-fri-55

Mark Owen verleent laptop-assistentie bij de Brabham van Folch. Met zijn vader Andrew racet hij al jaren de Chevron en hun kleine team deelde de garage met Forza.

paulricard2019-fri-56

Hij en Nick Padmore gaan ver terug, zo vertelde hij. Regerend HF1-kampioen Padmore was terug in zijn rol van rijderscoach, al testte hij op vrijdag nog wel de Brabham van Folch.

paulricard2019-fri-57

Monteur Juantxo Egozkue – mogelijk de enige Bask in de paddock – lapt intussen de Williams FW07C van Charles Nearburg op, de auto waarmee Padmore vorig jaar kampioen werd.

paulricard2019-fri-63

Deze auto dus.

Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet