Retro: Groeten van de Dijon Motors Cup 2018
De Shelby Mustang GT350 van Manfredo Rossi ruikt de baan al.
Maar jij blijft nog even binnen!
Tijd voor een lange ronde langs het circuit, te beginnen bij de eerste bocht.
Die een pittige uitloopstrook heeft.
Het Engelse woord 'trackscape' is in Dijon op bijna elke bocht van toepassing. In de achtergrond zien we Rachel Bailey van Masters Historic Racing een blik werpen op 'haar' F1-auto's.
Lange doordraaiers, daar staat Dijon bekend om – vergelijkbaar met de oude Österreichring.
Keith Frieser had zijn Shadow DN1 te koop gezet, maar schrok zo van de reacties – 'Nee man! Die moet je nooit wegdoen!' – dat hij het verkoopbordje schielijk uit de digitale tuin plukte...
Frieser had wel een nieuwe aanwinst: een ORECA-Nissan 03 voor in de Masters Endurance Legends. Hij had al een ORECA-GM FLM09 – je weet wel, het type dat voor de Formule Le Mans werd ontwikkeld en daarna jarenlang dienstdeed in de Amerikaanse LMPC-klasse – maar die gaat terug naar Amerika, waar zijn deelname aan het historische kampioenschap voor recentere sportwagens logischer is.
De bocht op weg naar het hoogste punt van het circuit. De Embassy Hill GH1 van Brad Hoyt past er goed bij.
Welke autosportliefhebber is er nog op zoek naar een zentuin? Hier ligt-ie. Wij raakten er helemaal ontspannen van.
Zelfs als er vinnige F2's naar boven razen.
Of bulderende sportscars met 5-liter V8 van Chevrolet.