HARC

Groeten van de Hansa / RSG Pokal of Historic Assen Trophy


a06

De Belgische Gentlemen drivers maakten en er een potje van. De laatste auto's druppelden terwijl de vrije training al van start was gegaan. Hoewel start.... Er mocht geen auto de baan op. Er had geen keuring plaatsgevonden dus bleven alle auto's in de pitboxen. Er kwam nog een tussenoplossing. Er werd verkend achter een safety car.

a05

De start van de eerste STT race was opmerkelijk. Het regelement schrijft voor dat auto's een ½ uur voor de race in de pre-grid dienen te staan. Door een verandering van de starttijd en een stuk eigenwijsheid van een aantal van de deelnemers stond slechts de helft van de auto's op de pre-grid en mochten de baan op. Voor hun was er de standaard startprocedure. De rest startte vanuit de pitsstraat. De drie Fiesta rijders begrepen het verkeerd of waren het met de beslissing niet eens en reden gebroederlijk, naast elkaar, met lage snelheid naar de startopstelling (terwijl er algeracet werd) en stopten op hun startplek om alsnog van start te gaan.


a07

De vier auto's aan de kop, hadden een felle strijd waarbij duwen en contact niet geschuwd werd. Een bloedsnelle Corvette werd het slachtoffer en eindigde in het grind. Na de finish miste de winnaar van de race de pitlane entry en reed bij de tweede poging direct door naar zijn pitbox.

D1-507

Onder het podium stond de geërgerde Henk Thuis zijn gal te spuwen over de rijstijl van de Ford GT rijder. De wedstrijdleiding besloot om het podium die dag maar over te slaan.


a08

Drents rondebord bij één van de baanposten
 
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet