Retro

Retro: Zandvoort krijgt FIA Historic Formula 3 European Cup

Reacties

    • 14
    • 16
     
    Anonieme gebruiker 07 december 2017 13:32

    Misschien moeten ze zich op Zandvoort eens druk gaan maken om autosport die er wél toe doet inplaats van saaie historische optochten met veelal levensgevaarlijke auto's. Had liever de GT4 European Series of Blancpain Sprint zien terugkomen, maar zij verkiezen toch echt wederom Circuit Zolder boven het duinencircuit. Waar gaat het mis?

    • 16
    • 4
     
    Martin Philippo 07 december 2017 14:08

    Was de Historische Grand Prix niet een van de best bezochte circuitweekenden van 2017?

    • 8
    • 11
     
    Anonieme gebruiker 07 december 2017 16:32

    Ik sluit me volledig aan bij de 1ste reactie. Na het wegvallen van de masters gaan we nu met oude formule 3 wegens op Zandvoort rijden. Waar gaat het mis en waarom vallen we zo ver terug. En hoe ver gaan we nog terug vallen ?

    • 9
    • 6
     
    Anonieme gebruiker 07 december 2017 19:26

    Met deze historische F3 cup vallen we helemaal niet terug. Kennelijk anonieme gebruikers die niets van de huidige autosport snappen. Deze FIA cup is een mooie aanvulling op één van de drukste weekenden van het jaar in Zandvoort. Ga eens een keer kijken en verbaas je over de mooie races die deze F3 klassen brengen. Beter dan een saaie optocht met GT4's in afgestelde fake modus.

    • 6
    • 1
     
    Anonieme gebruiker 07 december 2017 21:16

    BOP noemen ze dat in vaktermen. Huidige autosport jaja

    • 8
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 07 december 2017 22:25

    F3 uit de 70's en begin 80's, fantastisch! Heb ze vroeger allemaal zien rijden, retro in optima forma. Toen was er nog zoveel diversiteit en geen monopolie van Dallara. Zie er naar uit!

    • 3
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 08 december 2017 08:13

    Saaie optocht met GT4's? Nou, dan heb je de afgelopen jaren wel iets gemist. HGP is een prachtig evenement, maar de spanning in de races is ver te zoeken. De onderlinge verschillen zijn ietsepietsje groter dan bij moderne races. En als daar een bop voor aan te pas moet komen vind ik het prima.

    • 2
    • 2
     
    Anonieme gebruiker 08 december 2017 08:54

    Hulde reactie 1

    • 1
    • 3
     
    Anonieme gebruiker 08 december 2017 09:57

    Als ze in Zandvoort maar ver genoeg teruggaan, komen de succesjaren vanzelf weer naar boven. Een negatieve autosport conjuctuur.

    • 1
    • 1
     
    Anonieme gebruiker 08 december 2017 13:40

    De z.g. Balance of Performence oftewel BOP is zulke kul. Onzin sport.

    • 2
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 08 december 2017 14:03

    Alle BOP gerelateerde raceclasse van le Mans tot GT 4 zijn bijzonder competatief. Of is dat ook onzin ?

    • 2
    • 0
     
    Dirk 08 december 2017 15:00

    Heel even terug on topic, leuke auto's natuurlijk, puur feest om die techniek in actie te zien. Qua race spanning is dit natuurlijk niet te vergelijken met 'moderne' autosport, maar daar gaat het bij de historische autosport (meestal) niet om.

    • 3
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 08 december 2017 15:08

    Dirk helemaal mee eens. Maar dit geeft wel gelijk weer pijnlijk het huidige niveau aan van Zandvoort als circuit. Ga dan ook niet lopen roepen dat de formule 1 terug moet keren naar CPZ. De laatste 15 jaar is het heel rap achteruit gegaan allemaal.

    • 7
    • 0
     
    Bram Knot 08 december 2017 16:39

    Het is een beetje jammer dat dit nu uitmondt in een 'Historische Autosport vs. Moderne Autosport' discussie. Volgens mij heeft het circuit beide nodig, waarbij een deel van het publiek beide categorieën zal waarderen en een deel maar één van de twee. Prima toch, laat elkaar in z'n waarde. Wel lijkt me dat de balans tussen de twee beter moet. De Historische GP is een fantastisch evenement, maar momenteel mist een moderne tegenhanger met dezelfde allure.

    • 2
    • 1
     
    Racing-Fan 08 december 2017 18:53

    Hear, hear.

    • 3
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 09 december 2017 01:09

    @Bram Knot..... Het is helaas meer dat er mensen zijn die alles afkraken wat over Zandvoort gaat! Als straks de F1 ooit terug zou komen is het ook weer niet goed..... Waar ik nieuwsgierig naar ben bij jou: Wat wil jij hebben als moderne tegenhanger?? Op dit moment hebben we de DTM en de ADAC GT Masters als weekenden die een eigen pakket mee nemen. Er zijn weinig andere klasses een volledig weekend bieden waar veel publiek op af komt. Dus ben wel benieuwd welke klasse jij zou willen zien. En voor de aller eerste Anonieme reaguurder: De Blancpain komt niet naar Zandvoort, omdat er geen plek is op de kalender, op de dagen dat de Blancpain hier had willen rijden.