Historic Grand Prix Zandvoort

Retro: Groeten van de Historic Grand Prix Zandvoort 2017 (1)


hgp2017-fri-15

De afwatering in de pitstraat is nog niet helemaal je van het, maar het levert mooie 'puddle shots' op...

IMG 2114

Nog eentje met een Jag?

HGP Zandvoort Autosport BVDW-8

Zo is-ie ook mooi!

hgp2017-fri-18

Ook de kampioenschapsleider is er klaar voor: Michael Lyons in zijn Williams FW07B.

IMG 2090

Een peinzende blik bij de arme David Ferrer, over wie we ons nu zo'n zorgen maken.

hgp2017-fri-24

Toen niemand het drama nog vermoedde... De March van Ferrer ging uit zichzelf opeens dwars en sloeg de bandenmuur in de Arie Luyendijkbocht in. De voorkant van het chassis brak af en kwam op het pad van Paul Tattersalls Ensign terecht.

hgp2017-fri-23

Ook Tattersall rijdt nog onvermoed met zijn Ensign N179 de baan op. Hij zou de volgende dag in het ongeval betrokken raken. 14 jaar had hij niet met de auto gereden, zo lang duurde zijn eigenhandige restauratie en na minder dan één ronde lag aan de voorkant de hele rechterhoek eraf. "Ik richtte me op de richting waarin de March terug de baan op stuiterde, maar had er geen rekening mee gehouden dat ik op twee stukken auto moest letten. Het voorste deel stuitte tegen me aan en duwde me rechts de banden in..."

IMG 2378

IMG 2428

Weinig geluk voor Tommy Dreelan. Of zocht hij voor zijn March 761 een modderbad?

IMG 2234

Zou Little Art's handtekening na afloop nog goed leesbaar zijn geweest?

IMG 2397

De oudste deelnemer van het veld? In ieder geval de oudste F1-coureur: Michel Baudoin werd vorige maand 80...

IMG 2863

Al weten sommige monteurs ook niet van stoppen. Ook Bob Dance is de 80 gepasseerd.

Reacties

    • 10
    • 0
     
    Niels 06 september 2017 14:40

    Een fijn verslag met mooie foto's Mattijs Diepraam Bedankt! Ik kijk nu al uit naar deel 2 van Groeten van de Historic Grand Prix Zandvoort 2017

    • 7
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 06 september 2017 14:55

    Erg leuk weer!

    • 2
    • 23
     
    Anonieme gebruiker 06 september 2017 15:02

    Op een of andere manier wil dit evenement maar niet echt van de grond komen.

    • 0
    • 1
     
    Dirk 06 september 2017 15:11

    Aha, er reed toch ook iets moderner F1 materiaal rond, zoals de Jordan. Maar het zal wel onbetaalbaar zijn om die auto een heel seizoen BOSS GP te laten rijden. Verder mooie foto's!

    • 5
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 06 september 2017 16:27

    Er rijdt helemaal niemand Boss GP meer sinds de FIA het tanken op ethanol verbonden heeft en die Pirelli banden verplicht heeft gesteld. Weer een klasse minder.

    • 7
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 06 september 2017 16:48

    Mooi verslag met veel details en de juiste toonzetting. TOP mannen !

    • 0
    • 2
     
    Anonieme gebruiker 06 september 2017 17:18

    Was zeer gecharmeerd van de 2 liter F3's voor de broodnodige afwisseling. Een prima georganiseerd evenement dat echter meer afwisseling nodig heeft. Alweer demo's van FORCE, Porsche en BMW zijn niet boeiend, ondanks de aanwzigheid van bijzonder materiaal.

    • 2
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 07 september 2017 08:44

    Een heel mooi evenement. En ondanks het feit dat Spa en Goodwood wel heel dichtbij op de kalender staan, toch nog volle velden in bijna elke klasse. Sterker nog, er waren zoveel auto's, dat de Triumph's van de duitsers tegenover ons OCA clubhuisje stonden op parking A. Dit jaar is men net begonnen met de Masters Endurance Legends. Hopelijk staat Zandvoort volgend jaar op de kalender met de HGP.

    • 3
    • 0
     
    Anonieme gebruiker 07 september 2017 10:11

    Diezelfde kalender op Zandvoort is wel ineens pijnlijk ten einde gekomen. Dit was het al weer voor 2017

    • 1
    • 0