Retro 1990: Het Zandvoortse circuit leeft op bij de openingsraces

Dubbelslag voor Alfa
In de klasse 1300-2000cc breidde Alfa Romeo Nederland haar activiteiten uit naar twee auto's en dat resulteerde meteen in een Alfa-75 Twin Spark-dubbel voor Paul van Splunteren en teamgenoot Frans Vörös, die zich na het Opel-Lotus avontuur nu goed in een gesloten auto thuisvoelt. "Je moet er harder in werken".

Wout van Reenen maakte indruk in de openingsrace.
Een verrassing in deze klasse was nieuwkomer Wout van Reenen, die in zijn allereerste productierace vanaf pole mocht vertrekken. De rijder werd in de wedstrijd uiteindelijk vierde achter de ervaren Evert Bolderhey.

Suzuki-debutant pakt de overwinning
Ook vuurwerk kwam er uit de klasse tot 1300 cc. BV Nimag, de importeur van Suzuki, pakte voor 1990 de zaken groots aan. Er werd een tweede Suzuki ingezet voor de Italiaanse Amsterdammer Roger Ciapponi, die het vertouwen uitbetaalde met gelijk een klasse-overwinning en de strijd niet schuwde met zijn pk-krachtigere broeders. Tweede werd Kees Kreyne voor Citroën hoogvlieger Paul Broos. Nog te vermelden waard is de zesde plaats voor uit de Ascona-Cup komende Peter Koopman.

Laatste FF-seizoen
Voor de twee klassen Dunlop FF 2000 en Dunlop Sports 2000 is 1990 het laatste raceseizoen. Vanuit de Formule Ford-organisatie zijn gedurende de winter serieuze initiatieven ondernomen om het niveau van de startvelden kwalitatief en kwantitatief stevig op te vijzelen. FF2000-woordvoerder Rob Petersen was er toch in geslaagd om 14 auto's op de baan te krijgen.

Kampioen Jan Litjens trad opnieuw aan met zijn Reynard 86 en ging gewoon weer verder waar hij het vorige seizoen was geëindigd. Hij reed wederom naar de overwinning voor Finn Ebbesen en Peter Gerhards.

Donald Alleman kende een benauwd moment.
Minder rooskleurig stond het er voor in de Sports 2000 klasse, waar een flink aantal wagens niet meer aan de start kwam. Ger Brands won voor circuit directeur Hans Ernst en Henk Buurman.
