HARC

Retro: HARC Nieuws Oktober - International Historic Motoring Awards


Imola

Hart & Hart raken zege kwijt op Imola Classic
David en Olivier Hart gaven hun historische seizoen een fraai slotstuk door de Sixties Endurance-race op Imola te winnen. Met name junior schitterde door de Cobra na de rijderswissel vanaf de tweede plaats naar de overwinning te sturen. Maar de uren die volgden bij de technische keuring zorgden voor nog veel meer nagelbijten. Uiteindelijk werd de hele top-drie afgekeurd, zodat de podiumceremonie van nul en generlei waarde was gebleken. Andrew Beverley lag er vrij gauw uit; de grotere carburateurs waren snel ontdekt. De discussie over de Cobra's van DHG en Gipimotor duurde aanmerkelijk langer. De Nederlandse Cobra werd afgekeurd op differentieel en versnellingsbak, de Belgische Cobra op wiellagers die ook op de DHG-auto zitten en waarmee Dumolin en Van Riet al jaren rijden. Daarmee verloren de Belgen ook hun titel. Ben Gill werd tot winnaar uitgeroepen. Armand Adriaans reed met zijn Belgische kompaan Kristoffer Cartenian intussen een puike race: met hun Shelby Mustang GT350 reden ze naar een knappe vierde plaats algemeen. Michiel van Duijvendijk en Pascal Pandelaar schitterden net zo door met een negende plaats algemeen de GTS11-klasse te winnen met hun 911. Minstens zo opmerkelijk was de tiende plaats algemeen voor de Morgan +4 van Ad van der Kroft en Richard Plant. In de Trofeo Nastro Rosso ontbrak vaste deelnemer Jan Gijzen, waardoor die wedstrijden geen Nederlandse aanwezigheid meer kenden. Uitgebreidere verslagen zijn te vinden op Autosport.nl en in de aankomende Retro Racing magazine

strik

Jordan Strik en Geert Snellen winnaars HARC NK 82-90
Het deelnemersveld was nog klein, maar dat is iedereen binnenkort vergeten. Wat niet vergeten zal worden, is dat er winnaars waren, namelijk Jordan Strik in zijn Toyota Supra en Geert Snellen in zijn BMW 325i. Zij hebben de beker om het te bewijzen! In 2017 kent het HARC NK82-90 een programma van 4 raceweekenden. In samenwerking met diverse sponsors bieden we een scherp geprijsde package deal aan. Belangrijkste uitgangspunt is dat we de drempel laag willen houden om meer mensen de kans te geven om historisch te gaan racen. We kiezen daarom voor DOT-banden. Maar het is wel historisch racen en dat betekent dat we streven naar HTP-waardige auto's, geen moderne bommetjes in een oude jas. Meer weten? Het secretariaat praat je graag bij!

Dijon

Nederlandse actie op Dijon
Een groot aantal Nederlanders kwam in actie op Dijon tijdens de Dijon Motors Cup. Roger Bolliger won beide YTCC races in zijn ongehoord krachtige Pontiac Firebird TransAm. Kees Rozema gaf alle concurrenten het nakijken en stelde de titel in de MG Competitions zeker aan het stuur van zijn MGA. In het NK HTGT powered by Gamma waren het Michiel Campagne en Tom Kuiper in hun Chevrolet Corvettes die de Franse toeschouwers vermaakten met close racing en synchroon driften. Lees meer over de races op Dijon in Retro Racing magazine en op Autosport.nl

Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet