HARC

Retro: HARC Nieuws September - HARC NK 82-90 bij Finaleraces CPZ


IMA

International Historic Motoring Awards

Ook dit jaar gaan we weer een gooi doen naar de prijzen tijdens het International Historic Motoring Awards gala in Londen, waar onze Historic Grand Prix meedingt naar de titel Motorsport Event of the Year. Daar kunnen we de hulp van onze leden en andere nieuwsbrieflezers goed bij gebruiken: steun ons door de HPG te nomineren. De nominaties sluiten op 1 oktober, dus zorg dat je voor die tijd je mening geeft op de website van de Historic Motoring Awards. Alvast bedankt!

http://www.historicmotoringawards.com/nominate.php


Loos

BMW expositie nog t/m 25 september

In het Zandvoorts Museum aan de Swaluëstraat kun je nog tot en met zaterdag 25 september terecht voor de speciale BMW expositie. Het museum staat in het teken van 100 jaar BMW. In 1932 maakten de heren Aukes en Herweijer een wereldreis op een BMW R16 motorfiets met zijspan. Een episch verhaal over 10.000 km van Singapore naar Haarlem. Naast het beeldmateriaal van de wereldreis op de motorfiets toont het museum een unieke overzichtstentoonstelling van 100 jaar posters, kaarten en covers, met o.a. fotowerk van Williams-BMW, DTM, de M1, BMW Art Cars en diverse Nederlandse coureurs die in een BMW successen behaald hebben. Tenslotte is er een speciale vitrine ter nagedachtenis aan het vroegtijdig verongelukte Zandvoortse talent Wim Loos.


HTGT

YTCC NK HTGT naar Dijon
Er gebeurt veel in het tweede weekend van oktober. De Youngtimers en de pre-66 racers reizen af naar het verre Dijon in Frankrijk, bekend van de mosterd. In de beide YTCC races gaat een zeer internationaal gezelschap van start, met vreemd genoeg (nog) geen enkele inschrijving uit Frankrijk! In het NK HTGT 2016 powered by Gamma wordt in deze laatste twee races niet alleen om de eer gestreden, maar ook om de titel beslist. Norbert Gross (Ford Falcon) heeft tijdens de HGP de eerste plaats in de tussenstand overgenomen van Robert Hamilton (Marcos 1800). Gaat de kleine besnorde Duitser in Dijon zijn derde NK HTGT titel binnenhalen?

merchandise

HGP merchandise nog gewoon te koop
Had je al je geld uitgegeven aan koude drankjes? Wist je je maat niet? Of dacht je: dat doe ik vlak voordat ik wegga wel, maar ben je het vergeten? Geen nood, de fraaie Historic Grand Prix merchandise is nog gewoon te bestellen. Dus wil je nog zo'n mooie polo, longsleeve, cap of nog een extra t-shirt, ga dan naar:

http://www.historicgrandprixshop.nl

En vergeet niet, als HARC-lid krijg je korting, tot 1 november 2016 zelfs 25%! Je kunt bij je bestelling aangeven dat je HARC-lid bent door 'HARC' in te voeren bij de kortingscode.

GTTC

NK GTTC: nog vier races te gaan
In het NK GTTC is er op dit moment nog zeer veel mogelijk, want men heeft nog twee raceweekeinden voor de boeg. Op 8 en 9 oktober rijden de toerwagens en GT's uit de jaren 1966-1981 op het Belgische Zolder tijdens de NASCAR Finals. Voor de NK GTTC racers zijn dit echter nog helemaal niet de Finals, want die worden verreden op Assen en wel tijdens de Formido Finaleraces aldaar op 22 en 23 oktober. Gaat dat zien!

Goodwood

Hart/Van der Garde lopen hoofdprijs mis op Goodwood Revival
Zes minuten waren er nog te gaan in de RAC TT Celebration, het spektakelstuk van de Goodwood Revival, toen Giedo van der Garde op de zege leek af te stevenen. Het zou voor hem en David Hart de tweede TT-zege in drie jaar zijn geweest, maar het mocht niet zo zijn. Van der Garde had Gordon Shedden vlak achter zich aan, in de Jaguar E-type die de BTCC-ster deelde met Chris Ward. In Woodcote zette de Brit de Jag naast de Cobra van Van der Garde. Er volgde een kleine beweging naar links en weer terug, waarbij de E-type de Cobra zachtjes aantikte – genoeg om de balans in de Cobra te verstoren. Van der Garde ging in de rondte. De ex-F1-coureur hield de auto uit de banden en finishte alsnog als vierde, maar meer dan ooit ging het gezegde op: close, but no cigar. Die sigaren kregen Ward en Shedden uitgereikt op de finishlijn. Hart had in zijn Lister 'Costin' ook pech in de afsluitende Sussex Trophy. Daar werd hij het onschuldige slachtoffer van het wilde rijden van achterblijver Darren McWhirter, die een andere achterblijver, Tarek Mahmoud, in de rondte rikte. Hart, die net kwam aanstormen in zijn achtervolgers op de leiders in de wedstrijd, kon geen kant op. In de nieuwe Kinrara Cup streden twee Nederlandse equipes mee: Hans Hugenholtz en Bernhard van Oranje in hun fraaie Ferrari 250 GT SWB/C en Karsten Le Blanc en Christiaen van Lanschot in hun vertrouwde Healey 3000. Hugenholtz en Van Oranje eindigden in het kielzog van het bankiersduo, dat als 17e finishte. In de Goodwood Trophy voor Grand Prix-auto's en voiturettes tot 1950 was ook Nederlandse aanwezigheid: Alexander van der Lof was uitgenodigd om met zijn Ferrari 340 F1 deel te nemen. De Twentenaar liet zich van zijn beste kant zien en reed zijn rode bolide naar een knappe achtste plaats. Lees meer over de Goodwood Revival op Autosport.nl nl en in Retro Racing Magazine .


Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet