HARC

Retro: HARC Nieuws September - HARC NK 82-90 bij Finaleraces CPZ

NK8290

Tijdens de Finaleraces op Zandvoort op 8 en 9 oktober vindt de tweede race van het NK82-90 plaats, de nieuwe klasse voor auto's gebouwd tussen 1982 en 1990. Dankzij sponsoring van CPZ, de KNAF en de HARC krijg je 100 minuten rijtijd (vrije training, kwalificatie en twee races) voor slechts € 400,--. Een buitenkansje dus, ook nog eens tijdens een evenement met mooie races zoals de Europese GT4 finales.

Tekst: aangeleverd bericht
Foto's: PR

Voor 2017 heeft de HARC een programma van 4 raceweekenden op stapel staan. Zij zullen in samenwerking met diverse sponsors een scherp geprijsde package deal aanbieden. Ze houden vast aan het gebruik van DOT-banden en het streven naar HTP-waardige auto's, maar willen vooral de drempel laag houden. Daarom is er ook ruimte voor auto's die (nog) niet aan alle eisen voldoen. Heb je een racer uit die periode, kom dan lekker rijden bij de Finaleraces. Inschrijven doe je op de HARC-website.

https://www.harc.nl/nl_nl/racemanager/race/register

Heb je vragen? Een auto waarvan je misschien denkt dat hij geschikt is? Wil je meer weten over de plannen voor 2017? Aan het einde van de HARC Vrij Rijden dag op 30 september organiseert de HARC een informele NK82-90 borrel voor deelnemers en geïnteresseerden, in de Mickeys op Circuit Park Zandvoort. Tot dan!

VR

Vrij Rijden op 30 september
Het is al bijna weer zover, de laatste Vrij Rijden Dag van het jaar. Nog één keer kun je je uitleven op Zandvoort. Op vrijdag 30 september organiseert de HARC namelijk weer zo'n ouderwetse Vrij Rijden Dag. Als altijd kan er gestart worden in vier groepen, van straatauto's tot formulewagens en alles ertussenin. De baan staat tot onze beschikking van 9:00 tot 17:00. Het kost niet veel en als je lid bent van de HARC kost het nog minder. Reserveer 30 september in je agenda en klik meteen door naar de inschrijfpagina van de HARC-website om je aan te melden voor een dagje lekker sturen op het circuit van Zandvoort.

https://www.harc.nl/nl_nl/racemanager/trackday/register


HGP

Dank aan iedereen

...die de lustrumeditie van de Historic Grand Prix tot zo'n overweldigend succes heeft gemaakt. Prachtige auto's en spectaculaire races brachten de herinneringen aan vroeger terug en zorgden bovendien voor nieuwe herinneringen bij de deelnemers en de tienduizenden bezoekers Het HARC bestuur bedankt alle coureurs, monteurs, baanposten, hulpdiensten, vrijwilligers, sponsors, helpers, toeschouwers, catering- en overige medewerkers en alle anderen die er voor gezorgd hebben dat de HGP 2016 weer een onvergetelijk weekend vol racenostalgie was. Tot ziens bij de Historic Grand Prix 2017! Wil je alles nog een keer meemaken? Kijk dan naar de verschillende reportages op autosport.nl en de aankomende Retro Racing Magazine


TC

Veiligheid op de HGP

De Historische Grand Prix op Zandvoort is het evenement waar we ook als TC'ers naar uitkijken. Om bijna 400 auto's en rijders te keuren op veiligheid is elk jaar weer een uitdaging. Maar met een goed team van de verschillende klasse TC'ers, de KNAF TC'ers, een rally TC'er en onze vaste HARC ploeg is het toch gelukt om dat binnen de tijd te doen. Natuurlijk was dit alleen mogelijk door de goede medewerking van alle rijders. Dat veiligheid enorm belangrijk is in de historische racerij, bleek wel tijdens een aantal incidenten, gelukkig met vooral materiële schade. Alle veiligheidsmaatregelen hebben gewerkt zoals ze bedoeld waren. Kijk dus voor een volgende race ook even naar de veiligheids zaken op je racewagen: zitten de gordels nog goed, is de brandblusser nog OK, zit de tank nog binnen de goedkeuringsdatum, enzovoort. Een kleine moeite om toe te voegen aan je pre-race controle. We willen elkaar na de race toch de hand kunnen schudden?

Eénzitter-actie op Assen en Zandvoort
De HMR kwam in actie tijdens de Hansa Pokal Rennen op Assen. De beide races werden gewonnen door Kees van der Wouden jr. in zijn Royale RP30 Formule Ford 2000. De drie andere klassen kenden ook steeds dezelfde winnaar: Stephen Collyer won bij de FF1600's in zijn Crosslé 32F, Erle Minhinnick was de snelste van de Vee's in zijn Apal en Wayne Wilson kwam helemaal uit Australië en won tweemaal de F3 klasse in zijn Brabham BT21C. Tijdens de Zandvoortse finaleraces (8 en 9 oktober) sluiten de monopostorijders hun seizoen af met twee wedstrijden.

HMR

Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet