Masters Historic Racing

Retro: Groeten van de Spa Six Hours 2015


spasixhours15-sun-14

Succesman. Demon Tweeks-baas Jon Minshaw nam samen met Phil Keen veel bekers mee naar huis. Ook deze race schreven ze eenvoudig op hun naam.

spasixhours15-sun-15

David Hart reed naar een mooie tweede plaats...

spasixhours15-sun-20

... maar miste het podium!

spasixhours15-sun-21

Om later in de Masters-tent samen met mevrouw Hart alsnog de felicitaties in ontvangst te nemen. Geen beker, want hij was ingeschreven in de invitatieklasse.

spasixhours15-sun-22

Voor DHG was het toen tijd om in te pakken. Kurt van der Hoek: "Nee, geen feestje gisterenavond, daar waren we te moe voor. Wel een paar borrels, maar dat was 't. Je staat de hele dag buiten en dat tikt 's avonds toch wel aan." Harold App: "Een mooie jaarafsluiting, dit podium. We zijn zó uit Goodwood hierheen gekomen, maar hebben zes uur lang geen enkel probleem gehad. Veel complimenten van de rijders: veel grip op droog én nat. Van der Lof reed er na een paar jaar weer in en zei: wat hebben jullie met die auto gedaan? Toch fijn om als monteur zoiets te horen."

spasixhours15-sun-26

Ook bij Gibson pakten ze al in.

spasixhours15-sun-24

De F1's reden hun tweede race inmiddels onder een heerlijk zonnetje.

spasixhours15-sun-28

Waarna het tijd was voor het sluitstuk: de Gentlemen Drivers-race. James Cottingham zit geconcentreerd op de grid. Hij zou het eerste deel van de wedstrijd leiden, maar een knullig ingezette safety car gooide de boel op z'n kop – al moet worden gezegd dat teamgenoot Tim Summers het tempo van Cottingham ook niet kon herhalen.

spasixhours15-sun-32

Ieder beetje helpt. Keith Ahlers trekt een sprintje om Billy Bellinger af te lossen in hun Morgan SLR. Het duo won opnieuw zijn klasse en werd daarmee de Gentlemen Drivers-kampioen van 2015.

spasixhours15-sun-33

Karsten Le Blanc komt de pits binnen om het stuur over te dragen aan Nigel Greensall. "Het was een goede dag. Twee keer tweede! Eerst vanochtend in de Pre-63 GT met de Healey, en nu met de Cobra." Ook in de Woodcote Trophy & Stirling Moss Trophy ging het niet slecht: zevende. "Ja, het ging goed met de Cooper Monaco, ook omdat de remmen het nu deden. Daarom mocht Martin Stretton nu beginnen, want hij prepareert de auto. Als ze het weer niet zouden doen, was het zijn probleem! Maar het was een paar keer pompen en toen deden ze 't."

spasixhours15-sun-27

En toen was het tijd om definitief ons boeltje te pakken. Het was een ouderwetse Spa Six Hours, maar aan het eind van een raceweekend in oost of west is thuis toch altijd best.
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet