Retro: 73rd Members’ Meeting: Groeten uit Goodwood
Het grootste donderend geraas werd veroorzaakt door de start van de Bruce McLaren Trophy voor 'big-banger'-sportscars.
Voor David Hart was het snel afgelopen. Al na een paar ronden kwam hij naar binnen. "Benzinedrukproblemen", verklaarde hij. "Nou ja, dan moeten we in september gewoon maar weer winnen." Van der Hoek gaf nadere uitleg: "Hij hield in op hoge toeren. Deed hij gisteren ook al maar minder. We dachten dat we op Zolder tijdens het testen de oorzaak al hadden gevonden, maar blijkbaar toch niet. Het wordt nu zoeken, want alle logische oorzaken hebben we al gehad."
De laatste twee races van de dag alweer. De open sportwagens van de jaren vijftig stonden al klaar voor de afsluiter. Hier een kijkje in de cockpit van Gary Pearsons D-type.
Intussen voerden de F1's van de jaren vijftig hun show op. Barrie Baxter won eenvoudig in zijn BRM in de mintgroene kleuren van de British Racing Partnership.
Belgisch succes was er in de vorm van een tweede plaats voor Marc Valvekens. Na jarenlang in een Gordini F2 te hebben gereden, nam hij de Aston Martin DBR4 over waarin Hubert Fabri ooit keihard crashte op Goodwood. Fabri stopte meteen, maar de auto werd opgelapt en blijkt nu dus goed voor een podiumplaats.
Deze Maserati 250F had intussen wel wat servizio nodig.