Goodwood

Retro: 73rd Members’ Meeting: Groeten uit Goodwood


73mm-sat-18

Nog meer demogeweld zou komen van de F1's met de hoge luchthappers, grofweg uit de jaren '70-'75.

73mm-sat-21

Deze BRM P201 stond meer stil dan hij reed, maar het was mooi dat hij erbij was.

73mm-sat-30

73mm-sat-28

Sowieso een 'static display', de Maki F101.

73mm-sat-31

Mislukkingen hoeven niet mooi te zijn om toch een mooie mislukking te zijn: de March 721X die in 1972 theoretisch briljant moest zijn vanwege zijn 'low polar moment of inertia', maar ontwerper Robin Herd sloeg er een flater mee.

73mm-sat-29

erik-27

In deze Hesketh 308 zou Freddie Hunt zijn opwachting maken. De zoon van James reed uiteindelijk een rondje 1.13. Zonder écht doortrappen, wat laat zien hoeveel sneller F1 dankzij slicks en vleugels werd. Het ronderecord van Jim Clark uit 1965 staat op 1.20...

waine-desanctis

Tijdens het rondneuzen in de paddock waren de eerste twee trainingssessies al afgedraaid, maar op het scherm zagen we een voorval dat veel slechter had kunnen aflopen. De wielen van twee F3-auto's raakten in elkaar verstrikt, waarna Paul Waine in zijn De Sanctis over zijn tegenstander heen werd gelanceerd...

73mm-sat-22

73mm-sat-23

73mm-sat-25

Eenmaal langs de baan waren we op tijd voor de training van de Graham Hill Trophy, feitelijk een soort miniversie van de TT zoals we die van de Revival kennen: zelfde GT's van begin jaren zestig, in een race met rijderswissel, maar dan een halfuur in plaats van een uur, en aan het eind van de zaterdag geprogrammeerd. Hier een Daytona Cobra Coupé en twee Bizzarrini's.

73mm-sat-26

Roger Wills had er zin in.

Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet