DTM

DTM: Interview Heinz-Harald Frentzen




Hoe zit het met de hitte in de auto?
"Zeker wanneer het buiten warm is, is het in de auto veel warmer [dan in de Formule 1]. Dat is een groot verschil. Als het koel is, gaat het prima. Maar het hoeft buiten maar zonnig te zijn en een graadje of twintig en dan wordt het al heet in de wagen.

Laurent Aiello zei eerder dat de Opel zelfs één van de beter geventileerde auto's is.
"Laten we dan maar hopen dat we ons ook beter kunnen concentreren dan de anderen!"

Hoe zit het met je contract?
"Dat is een contract voor twee jaar."

Zitten er net als in de Formule 1 uitstapmogelijkheden in?
"Niet precies op die manier, maar daar kan ik verder niks over vertellen."

Wat vind je van al die jonge jongens in je team?
Lachend: "Nou ik heb gemerkt dat de jongens op vrijdagmorgen tijdens de installatieronde als je zonder achtervleugel rijdt, dat ze dan al meteen plankgas geven. Ik begon zelf langzaam aan om naar de motor te luisteren en naar de aandrijving. Zij gingen meteen los, alsof er in die sessie al punten gegeven werden! Ze rijden de pitbox uit en gaan meteen honderd procent. Zodra de auto op de grond werd gezet bijna: beng, honderd procent!"

Welke doelen had je voor ogen toen je het contract met Opel tekende, wat wil je bereiken?
"Ik zou met Opel een verdere stap vooruit willen maken. Ik hoop dat ik dat voor elkaar krijg. Ik heb niet gedacht aan een bepaalde positie aan het eind van het jaar. Eerst wil ik wel eens kijken hoe het hier allemaal werkt. Ik ben een zeer realistisch, maar optimistisch persoon. Ik denk dat we stap voor stap het team en de auto succesvoller kunnen maken. Dat is het doel voor ons beiden. Maar uiteraard wil ik op een dag wel races winnen."

Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet