Supercar Challenge

DSC: Record aantal inschrijvers Dutch Supercar Challenge

Voor 2005 hebben zich niet minder dan 74 deelnemers/equipes voor deelname aan de enorm populaire Dutch Supercar Challenge ingeschreven. Een absoluut record in het pas vijfde seizoen van de klasse.

Tekst: PR


Er is dit jaar weer een unieke mix aan GT’s en toerwagens.
In de GT Divisie 23 deelnemers, o.a. de DTM Opel Astra’s van Engelsman Steve Hirst, de V-8 Star’s van Meindert van Buuren en Coen Vink, de twee Viper Competitions van het US Carworld-team, natuurlijk de supersnelle Marcossen van Cor Euser, Peter van der Kolk en Hans de Groot, de Stealth van Rob Knook, een nieuwe Porsche RSR van Luca Moro, Ruud Olij in een spectaculaire BMW GTR en de Woodcock Brothers in een Mosler.

Oude bekenden

In de Supersport divisie rijden veel oude bekenden zoals Nol Köhler en Hans Ambaum, Lex van der Meijden, Dennis Swart en Bert Moritz in een Marcos, Ron Braspenning, Richard van de Bosch en Siebrand Dijkstra in een BMW GTR en Rob Frijns, de broers Martijn en Robin Bakker en Dirk Schultz in een Porsche en natuurlijk de familie van Os in de supersnelle STW-BMW en de nieuwkomers Derek Musch in een snelle BMW, Jim Pocklinton (UK) in een BTCC Primera en Tony Brass (UK) in een BMW

Nieuwkomers

In de Sport komen een aantal nieuwkomers en veel oude bekenden in actie zoals Bas Barenbrug en Laurens Gooshouwer, beide in een BMW. Milko Tas en John van der Voort in een Alfa 147GTA, een compleet team van Braspenning met zes BMW’s en het Renault V6 Clio team met Jan Rijgersberg, Manfred Bavelaar en Laurens Okkerse en Berry van Elk in de MINI Cooper Turbo.

Kroon op het werk

Een uniek veld van hoge klasse, dat voor de organisator en drijvende kracht achter de klasse Dick van Elk een kroon is op het werk van de afgelopen vijf jaar. “In de afgelopen vier jaar is er hard gewerkt aan de organisatie, kosten nog moeite zijn gespaard om de Dutch Supercar Challenge tot een groot succes te maken. Het is dan enorm bevredigend om te zien hoe groot het enthousiasme onder de deelnemers en, zeker zo belangrijk, de toeschouwers is”

MOTORS TV

Met MOTORS TV is een overeenkomst gesloten om alle wedstrijden vrijwel integraal uit te zenden in geheel Europa, een bereik van maar liefst 36 miljoen huishoudens. Van Elk: “Voor de Dutch Supercar Challenge een absolute doorbraak. De korte items van 6 á 8 minuten op de Nederlandse televisie deden geen recht aan de kwaliteit van de klasse. Dit is een unieke kans de schitterende races bij een breed publiek onder de aandacht te brengen”
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet