IndyCar

Champcar: Spannende dagen voor American Open Wheel Racing

Zelfs de gokkers bemoeien er zich mee. Vindt CART a.s. vrijdag haar Waterloo in de rechtszaal,  en hoe pokeren Paul Gentilozzi van OWRS en Tony George van de IRL met het failliete product.Paul Gentilozzi wil CART continueren en Tony George lijkt volgens insiders met een gigantisch bod te komen, dat het bod van Gentilozzi vele malen zal overtreffen. 

 tekst Willem J. Staat.

Even leek er vorige week een toenadering te bestaan tussen Paul Gentilozzi en Tony George.Kort na de toenaderingspoging van Gentilozzi sloeg de grillige Tony George in de media bij monde van zijn woordvoerder Fred Nation keihard toe. Wij hebben een grotere kans, meer dan wie ook om American Open Wheel Racing te herenigen, zowel op de roadcircuits als op de ovals.De heren die op de bezittingen van CART bieden zijn niet verantwoordelijk voor de ondergang ervan.Zij proberen alleen maar een ter ziele gegane onderneming te redden en willen hetzelfde businessmodel uit het verleden continueren.Wij beargumenteren dat het in de interesse van iedereen is om herenigd OpenWheel Racing in Noord Amerika te continueren. 

Kevin Kalkhoven samen met Gentilozzi eigenaar van de OWRS, die een bod op CART heeft gedaan liet eerder deze week weten dat de IRL maar l intentie heeft en dat is CART definitief van de aardbodem te vegen.Fred Nation liet droogjes weten dat hij niet onder de indruk was van deze reactie. Deze heren zijn competitors, aldus Nation,Van hun verwacht ik dat ze hun uiterste best doen om deze race te winnen, als het nog een race wordt overigens.We hebben in het verleden meer provocerende verklaringen van CART gezien, ongeacht het management..... Na Bobby Rahal riep Michael Andretti vanmorgen ook al tot een hereniging op.De teams en de fans wachten tot vrijdag maar geduldig af.De kans dat Tony George CART definitief de nek omdraait lijkt alleen maar toe te nemen. 
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet