Alfa 147 Challenge: Radio 538 en Tempo Team zoeken nieuw racetalent
538 en Tempo-Team zoeken een racetalent tussen de 18 en 25 jaar die namens Radio 538 een jaar lang mag deelnemen aan de Pearle Alfa 147 GTA Challenge. Een 'cadeautje' ter waarde van maar liefst 125.000 euro. De winnaar wordt opgenomen in het Tempo-Team team, als opvolger van Pascal van Houten.
Tekst: Roy van der Laan
Radio 538 en Tempo Team zoeken nieuw racetalent De luisteraar die wordt verkozen tot Radio 538-coureur, krijgt een plaats in het team van Tempo-Team. Uiteraard moet de winnaar eerst zijn of haar racelicentie halen. Eerder wonnen Pascal van Houten, Rory Bertram en Jaap van Lagen een felbegeerd stoeltje in het rijdersveld.
Luisteraars van Radio 538 kunnen zich kwalificeren door voor 25 januari een snelle tijd neer te zetten bij de deelnemende kartcentra: Go-Kart-In in Dordrecht, het Party Kartcenter in Echt, Kartplaza in Nijverdal, ANAC Indoor Karting & Adventure in Nijmegen, de Coronel kartbanen in Huizen en Enschede, Euro Kartracing in Groningen en de Kartbaan in Uitgeest.
De beste acht van ieder kartcentrum gaan door. De jury bepaalt tijdens de halve finale op 7 februari welke tien coureurs doorgaan naar de finale op 13 februari op Circuit Park Zandvoort. Daar wordt bepaald welke coureur het komende seizoen namens Radio 538 deelneemt in de Pearle Alfa 147 GTA Challenge.
Jammer
Het is jammer dat Radio 538 en Tempo-Team weinig tot niets geleerd hebben van het seizoen 2003. Pascal van Houten was als debutant veroordeeld tot achteraan rijden in de Pearle Alfa 147 GTA Challenge, een klasse waarin de lakens worden uitgedeeld door ervaren, talentvolle rijders die tot de nationale top behoren. De voorgangers van Van Houten, Rory Bertram en Jaap van Lagen, waren wel (bijna) meteen succesvol. Zij kregen ook een echte kans: zij kwamen bij hun debuut uit in een klasse die speciaal was opgezet voor debutanten en voor rijders met weinig ervaring. De reden dat het nieuwe talent in de Pearle Alfa 147 GTA Challenge uitkomt, is natuurlijk dat Tempo-Team nu eenmaal in deze klasse actief is. Maar waarom beginnen Tempo-Team en Radio 538 geen 'Junior Team' in bijvoorbeeld MINI Live of de SEAT Cupra Cup? In deze klasse kunnen de echte talenten daadwerkelijk meestrijden om de ereplaatsen. Dat levert meer en positievere publiciteit op dan vorig seizoen, toen Pascal van Houten weinig meer kon doen dan het veld voor zich uitjagen. Debuteren in de Pearle Alfa 147 GTA Challenge is te hoog gegrepen. Bovendien kun je voor 125.000 euro twee (MINI Live) tot drie a vier (SEAT Cupra Cup) jonge talenten een kans geven. Kortom, een gemiste kans.
Tekst: Roy van der Laan
Radio 538 en Tempo Team zoeken nieuw racetalent De luisteraar die wordt verkozen tot Radio 538-coureur, krijgt een plaats in het team van Tempo-Team. Uiteraard moet de winnaar eerst zijn of haar racelicentie halen. Eerder wonnen Pascal van Houten, Rory Bertram en Jaap van Lagen een felbegeerd stoeltje in het rijdersveld.
Luisteraars van Radio 538 kunnen zich kwalificeren door voor 25 januari een snelle tijd neer te zetten bij de deelnemende kartcentra: Go-Kart-In in Dordrecht, het Party Kartcenter in Echt, Kartplaza in Nijverdal, ANAC Indoor Karting & Adventure in Nijmegen, de Coronel kartbanen in Huizen en Enschede, Euro Kartracing in Groningen en de Kartbaan in Uitgeest.
De beste acht van ieder kartcentrum gaan door. De jury bepaalt tijdens de halve finale op 7 februari welke tien coureurs doorgaan naar de finale op 13 februari op Circuit Park Zandvoort. Daar wordt bepaald welke coureur het komende seizoen namens Radio 538 deelneemt in de Pearle Alfa 147 GTA Challenge.
Jammer
Het is jammer dat Radio 538 en Tempo-Team weinig tot niets geleerd hebben van het seizoen 2003. Pascal van Houten was als debutant veroordeeld tot achteraan rijden in de Pearle Alfa 147 GTA Challenge, een klasse waarin de lakens worden uitgedeeld door ervaren, talentvolle rijders die tot de nationale top behoren. De voorgangers van Van Houten, Rory Bertram en Jaap van Lagen, waren wel (bijna) meteen succesvol. Zij kregen ook een echte kans: zij kwamen bij hun debuut uit in een klasse die speciaal was opgezet voor debutanten en voor rijders met weinig ervaring. De reden dat het nieuwe talent in de Pearle Alfa 147 GTA Challenge uitkomt, is natuurlijk dat Tempo-Team nu eenmaal in deze klasse actief is. Maar waarom beginnen Tempo-Team en Radio 538 geen 'Junior Team' in bijvoorbeeld MINI Live of de SEAT Cupra Cup? In deze klasse kunnen de echte talenten daadwerkelijk meestrijden om de ereplaatsen. Dat levert meer en positievere publiciteit op dan vorig seizoen, toen Pascal van Houten weinig meer kon doen dan het veld voor zich uitjagen. Debuteren in de Pearle Alfa 147 GTA Challenge is te hoog gegrepen. Bovendien kun je voor 125.000 euro twee (MINI Live) tot drie a vier (SEAT Cupra Cup) jonge talenten een kans geven. Kortom, een gemiste kans.