Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet
Belcar

Belcar Nieuws



Een dikke maand voor de start van het nieuwe seizoen is de stoelendans nog volop aan de gang. De meeste zitjes in de topteams zijn al ingenomen, maar sommigen zijn erg karig met nieuws. De vraag die op ieders lippen brandt is wat de plannen zijn van de regerende kampioenen en GLPK in het algemeen. De geruchten over FIA GT of Belcar met een Viper, Pagani of zelfs Corvette worden noch bevestigd, noch ontkend.
Bert Longin: “Ik heb een budget voor een nieuw seizoen FIA GT met een zéér competitieve wagen. Maar ik wacht nog op de plannen van GLPK. Indien Anthony kiest voor een nieuw Belcarseizoen, dan laat ik de twee overlappende wedstrijden in de FIA GT vallen en teken ik terug voor een volledig seizoen in de Mediagroup Van Dyck Belcar.”
Anthony Kumpen: “Ik ben nog steeds op zoek naar een competitief stuur in de FIA GT. Indien ik aan de bak kom in de FIA GT, gaan we waarschijnlijk de overige Belcar-wedstrijden betwisten. Met welke wagen is nog niet geweten. Als je maar vijf wedstrijden van de zeven kan rijden, is er geen druk betreffende het kampioenschap. We hebben de Viper en de Pagani in de garage staan. En als er geen druk is, kunnen we ons permitteren om te gaan experimenteren”. Een goede verstaander weet dan uiteraard dat we in deze omstandigheden mogelijk wel eens de Pagani aan de start kunnen zien.

Hopelijk mogen we de Pagani ooit eens begroeten tijdens een Belcarwedstrijd, want zijn exotische uitstraling zou een mooie aanwinst betekenen. Maar binnen het Belcarveld zijn er nog andere exoten te bewonderen. De technische reglementen van de Mediagroup Van Dyck Belcar zorgen ervoor dat dit kampioenschap openstaat voor een brede waaier aan voertuigen met een exotische tint wat de verscheidenheid van het startveld alleen maar kan bevorderen. De Ultima’s zijn daar een mooi voorbeeld van. Maar ook de komst van twee Stealth’s voor Van Moerkerke en Greensall, de Saker van Buskens/Stroek, de Marcos-sen Mantis van Eurotech en Moritz, de LM600 van Cor Euser, maar ook de achterwielaangedreven MINI S3 (Van de Velde/Ickx), Ford Mondeo (MSE-Van Delm/Neyens) en Audi TT (Mattheus/Redant) zorgen steeds voor een exotische sfeer binnen de Belcarfamilie.
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet