Supercar Challenge

DSC: Team Divitec Racing finisht twee keer in Assen na crash in Zandvoort

assen_kuijer_voor_de_start_4_700x525

Team Divitec Racing heeft het Dutch Supercar Challenge seizoen van 2008 afgesloten met twee finishes, maar net buiten de punten. Carlo Kuijer reed bij de Finaleraces in Assen voor het eerst dit jaar het hele weekend alleen in de Opel Astra GTS 3.5 V6. Hij slaagde erin om de wagen zowel op zaterdag als op zondag aan de finish te brengen, ondanks de technische problemen die nog het gevolg waren van een zware crash in Zandvoort.

Tekst en foto’s: PR

Crash in Zandvoort
Het voorlaatste raceweekend in Zandvoort, tijdens de A1GP, verliep rampzalig voor Team Divitec Racing. Gastrijder Wim van Genderen crashte hard met de Opel Astra tussen de Slotemakersbocht en het Scheivlak, toen hij achter een Aston Martin uitgleed over een klein riviertje.



Drie weken
De monteurs hadden drie weken nodig om de schade te verhelpen. De vertragende factor was echter de nieuwe motor, die pas op vrijdagavond op het circuit van Assen arriveerde. Kuijer: "De monteurs hebben toen de hele nacht doorgewerkt om de wagen klaar te hebben voor de zaterdagrace. Dat is hen gelukt!"

Starten zonder training
Kuijer miste door de vertraagde levering de vrije training en kwalificatie op vrijdag. Zonder trainingsronden en shake down startte Kuijer direct bij de zaterdagrace. Hij reed de race uit en eindigde op een twaalfde plaats op drie ronden achterstand, hoewel zijn snelste rondetijd slechts twee seconden langzamer was dan de snelste rondetijd in de Supersport 1-divisie. "Dat was verbazingwekkend gezien de omstandigheden. We hadden namelijk een lekkende remdrukcilinder, een kapotte koppelingscilinder, en de wagen was nog niet uitgewogen en uitgelijnd. Dat waren allemaal overblijfselen van de crash in Zandvoort. We hadden best harder kunnen gaan zonder de technische problemen."

Kapotte rem en koppeling
"Met een kapotte remdrukcilinder heb je soms volle remdruk, en soms helemaal geen remdruk. Dan is de kans groot dat je je verremt en dat is twee keer gebeurd. Ik stond een keer lang vast in het gras en kwam nauwelijks weg. Dan is het dus positief om toch te finishen ondanks een kapotte rem en kapotte koppeling," aldus Kuijer.
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet