WTCC

WTCC: Augusto Farfus wint met straatlengte voorsprong

pau_wtcc_seat_actie_480
De SEAT-diesels (hier Jordi Gené) waren in Pau langzamer dan ze konden

Spel van de SEATs
Interessant was het om te zien welk spel de SEATs speelden. Terwijl Farfus aan het eind van de race wat tempo terugnam en zijn tijden zo’n vier seconden langzamer waren dan gisteren in de kwalificatie, was Yvan Muller, die absoluut vrij baan had, nóg een klap langzamer - en dat terwijl het verschil in de kwalificatie gisteren slechts twee honderdsten van een seconde bedroeg. Voor de hand liggende conclusie: de SEATs deden aan “sandbagging”, om aan te tonen waarom de recente gewichtsvermindering voor de BMW’s in hun ogen onterecht is. Augusto Farfus zal het een zorg zijn. Die is blij met zijn eerste zege van het jaar.

Uitslag:
1. Augusto Farfus (Bra), BMW 320si, 20 r. in 52.20.842 (gem. 63,33 km/u)
2. Yvan Muller (Fra), SEAT Leon TDI, op 17,851
3. Jordi Gené (Spa), SEAT Leon TDI, op 18,111
4. Rob Huff (GBr), Chevrolet Lacetti, op 19,139
5. Gabriele Tarquini (Ita) SEAT Leon TDI, op 20,608
6. Rickard Rydell (Zwe), SEAT Leon TDI, op 21,265
7. Nicola Larini (Ita), Chevrolet Lacetti, op 22,110
8. Andy Priaulx (GBr), BMW 320si, op 22,478
14. Tom Coronel (Ned), SEAT Leon, op 26,573

pau_wtcc_farfus_podium_480
Augusto Farfus, blij met zijn eerste zege van het seizoen

Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet