DTM

DTM: Analyse DTM-race Hockenheim


pitstopoef_ralf
Pitstop voor Ralf Schumacher

Pitstopvenster werkt goed
Uw verslaggever is bepaald geen fan is van verplichte pitstops (en evenmin van allerlei andere kunstmatige zaken als omgekeerde startopstellingen), maar het moet gezegd dat het pitstopvenster in de praktijk goed blijkt te werken. Het is gemakkelijker om het overzicht te behouden en dat is voor alle betrokkenen een voordeel, en het tactisch inzetten van oudere auto’s als stoorzender lijkt verleden tijd.

Slaapverwekkende aangelegenheid
Hoewel er een paar aardige gevechten waren (Tomczyk/Spengler en de strijd tussen Prémat, Winkelhock, di Resta in het middenveld), was de race een redelijk slaapverwekkende aangelegenheid met nauwelijks enige inhaalacties. Dat is voornamelijk te wijten aan de aërodynamica van de DTM-auto’s, die inhalen nagenoeg onmogelijk maakt. Gevreesd mag nu al worden dat we volgende week in Oschersleben weer zo’n optocht te zien krijgen, want dat circuit biedt nog veel minder inhaalmogelijkheden dan Hockenheim.

Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet