Diversen: Terugblik op karting seizoen 2007
Het einde van het jaar is hét moment van de jaaroverzichten, samenvattingen en terugblikken. Hierin kan AUTOSPORT.nl niet achterblijven en dus presenteren wij u in de volgende rubriek een terugblik op het seizoen 2007. “2007 was het seizoen waarin…”
Tekst: Ewoud Frielink
Foto’s: Michael Melis/ CIK-FIA

.. waarin de KF motoren hun intrede deden in de kartsport. Het voelt alsof de introductie al ruim een jaar achter ons ligt, maar nog minder dan een jaar geleden kwamen de KF motoren als eerste in actie tijdens de Wintercup van Lonato. De 125cc ‘long-life’ motoren kende een snelle introductie op internationaal niveau. Hier bleek de combinatie Tony Kart en Vortex de snelste.
.. waarin de Chrono op 17 maart haar kampioenschap startte met het grootste aantal deelnemers ooit. Het was tevens het jaar waarin nog nooit zoveel tickets voor de Rotax World Finals werden vergeven vanuit het Chrono kampioenschap. De eerste twee rijders uit de klassen Junioren, Senioren en DD2 reisden af naar Dubai om in Al Ain mee te doen aan de Rotax World Finals.

.. waarin de plastic achterbumper verplicht werd tijdens internationale wedstrijden en voorremmen werden toegestaan tijdens nationale wedstrijden. Het gaf een extra dimensie aan het karten, met meer mogelijkheden tot inhalen.

.. waarin de KNAF het niet voor elkaar kreeg een volwaardig Nederlands Kampioenschap neer te zetten. Vier evenementen stonden op het programma, de inschrijvingstijd werd verlengd en een verbeterde communicatie werd beloofd. Het mocht echter niet baten en het kampioenschap werd terug gebracht naar één evenement voor de internationale klassen.
Tekst: Ewoud Frielink
Foto’s: Michael Melis/ CIK-FIA

.. waarin de KF motoren hun intrede deden in de kartsport. Het voelt alsof de introductie al ruim een jaar achter ons ligt, maar nog minder dan een jaar geleden kwamen de KF motoren als eerste in actie tijdens de Wintercup van Lonato. De 125cc ‘long-life’ motoren kende een snelle introductie op internationaal niveau. Hier bleek de combinatie Tony Kart en Vortex de snelste.
.. waarin de Chrono op 17 maart haar kampioenschap startte met het grootste aantal deelnemers ooit. Het was tevens het jaar waarin nog nooit zoveel tickets voor de Rotax World Finals werden vergeven vanuit het Chrono kampioenschap. De eerste twee rijders uit de klassen Junioren, Senioren en DD2 reisden af naar Dubai om in Al Ain mee te doen aan de Rotax World Finals.

.. waarin de plastic achterbumper verplicht werd tijdens internationale wedstrijden en voorremmen werden toegestaan tijdens nationale wedstrijden. Het gaf een extra dimensie aan het karten, met meer mogelijkheden tot inhalen.

.. waarin de KNAF het niet voor elkaar kreeg een volwaardig Nederlands Kampioenschap neer te zetten. Vier evenementen stonden op het programma, de inschrijvingstijd werd verlengd en een verbeterde communicatie werd beloofd. Het mocht echter niet baten en het kampioenschap werd terug gebracht naar één evenement voor de internationale klassen.