Benelux Racing League

Donald Molenaar nieuwe BRL-V6 kampioen maar hoofdrol voor Jeroen Bleekemolen (lang)


480_kalmthout_2497

Meer ellende
Ook bij de BRL Light eindigde het duel om de tweede plaats in het kampioenschap in een knaller. In een ultieme poging om de plaats van Van Kalmthout over te nemen plantte Uljee haar auto tegen de achterkant van Van Kalmthout die boos en teleurgesteld in de grindbak eindigde. Na de race werd Uljee bestraft met dertig seconden. Uljee moest de beker die ze had gekregen afgeven aan Stor, die op zijn beurt zijn beker mocht doorgeven aan kameraad Zwikker. De negende plaats van Uljee was voor haar nog steeds genoeg om de tweede plaats in het kampioenschap van Van Kalmthout over te nemen.

480_kalmthout_0881

Dubieuze praktijken?
Voor Van Kalmthout was de kous daarmee echter niet af. “Het is een schande. Ze knalt er met meer dan 160 km/u vol achterin, levensgevaarlijk. Ik klapte daardoor vol de vangrail in. Het is echt onbegrijpelijk dat je dan vervolgens wegkomt met een tijdstraf van 30 seconden want daarmee is het doel van de actie alsnog bereikt, mij elimineren en de tweede plaats in het kampioenschap overnemen.” Er was echter meer dat de Hoofddorper in woede deed onsteken. “Door diverse mensen is gezien en gehoord dat Tim Coronel naar de vangrail liep en haar via de intercom de instructie gaf waar ze me eraf moest zetten. Precies op dat moment gebeurde het ook. Toen ze naar het podium liepen kwamen ze langs onze pitbox en werd er gezegd, ‘zo doen wij dat’. Werkelijk schandalig wat ze flikken en daar mee wegkomen.” Uiteraard werd Uljee na afloop met deze harde beschuldigingen van Van Kalmthout geconfronteerd. “Absolute onzin en insinuaties die nergens op gebaseerd zijn. Niemand heeft iets gehoord en ik heb niemand nodig om me te vertellen dat ik bij de Tarzanbocht rechtsaf moet. Ik was het hele weekend al sneller dan Marijn en alleen door een foutje dat ik maakte kon hij me voorbij. In een ronde reed ik het gat weer dicht en zat op zijn bumper om hem in de laatste ronde ergens voorbij te gaan. Hij remde extreem vroeg en hard waardoor ik hem niet meer kon ontwijken. Zo hard raakte ik hem trouwens ook niet want ik heb in het geheel geen schade aan mijn auto. De straf kreeg ik omdat ik bij de aanrijding betrokken was en daarmee een positie had gewonnen. Opzet of dat soort zaken zijn bij de sportcommissarissen helemaal niet aan de orde geweest. Ik krijg echter het idee dat degene die hier het hardste schreeuw gelijk krijgt en degene die zich fatsoenlijk opstelt schuldig is. In mijn ogen was het een raceongeluk dat zo vaak gebeurt omdat rijders elkaar raken, maar omdat er iemand veel stampij gaat maken wordt er een straf uitgedeeld. Door alle verhalen die in het rond worden gestrooid ben ik de grote boosdoener terwijl ik niet bepaald een reputatie heb dat ik mensen van de baan rijd. Veel kwalijker vind ik dat ik gewaarschuwd moet worden om me na afloop maar niet meer op het BRL-paddock te vertonen omdat men niet in kan staan voor mijn veiligheid gezien de woede bij de familie Van Kalmthout. Marijn racet lang genoeg om te weten dat er iets kan gebeuren waarbij geen enkele opzet in het spel is, zeker naar wat hij zaterdag zelf meemaakte.”

480_uljee_in_auto_2538
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet