BMW 130i Cup

BMW 130i Cup: titels voor Ricardo van der Ende en Mickey Bertram (Lang)


Lessen van 2007, voor 2008

Lessen die we dit jaar hebben geleerd is dat de technische kant van de Cup nog meer dichtgetimmerd dient te worden (controles en/of verzegeling van onderdelen zoals de schokdempers) en dat er meer naar technische specialisten geluisterd moet worden. Racen op originele BMW-wielen is marketingtechnisch een goed idee. Uiteindelijk bleken deze wielen onvoldoende geschikt, met als resultaat problemen en discussies.
Het is logisch dat toprijders en topteams er alles aan doen om de felbegeerde titel binnen te halen. Binnen de Samsung BMW 130i Cup is dat te ver doorgeslagen. Het seizoen stond teveel in het teken van CAR-zaken, een kort geding en negatieve verhalen in de media. Dat schrikt potentiële rijders, teams en sponsors af. De komende maanden dienen in het teken te staan van het benadrukken van de genoemde mooie kanten van de Cup en het zoeken naar oplossingen voor de pijnpunten.

2390

Race 1 (onder voorbehoud):
1. Tim Coronel, 10 ronden in 22:18.980
2. Bas Schothorst, op 0.155 sec.
3. Jan Joris Verheul, op 0.874
4. Rory Bertram, op 1.039
5. Dillon Koster, op 3.143
6. Ricardo van der Ende, op 3.658
7. Bertus Sanders, op 3.900
8. Mickey Bertram, op 4.388
9. Rintje Ritsma, op 4.962
10. Bernhard van Oranje, op 5.764

0116

Race 2 (onder voorbehoud):
1. Ricardo van der Ende, 16 ronden in 31:07.241
2. Bertus Sanders, op 5.695 sec.
3. Duncan Huisman, op 10.155
4. Jan Lammers, op 10.551
5. Mickey Bertram, op 11.882
6. Bas Schothorst, op 19.677
7. Nick Bleekemolen, op 28.132
8. Rintje Ritsma, op 28.543
9. Pieter-Christiaan van Oranje, op 49.871
10. Willem Cornelissen, op 1:00.987

Eindstand (onder voorbehoud):
1. Ricardo van der Ende 102
2. Tim Coronel 80
3. Bas Schothorst 74
4. Jan Joris Verheul 54
5. Bertus Sanders 45
6. Duncan Huisman 30
7. Rory Bertram 27
8. Dillon Koster 24
9. Donald Molenaar 23
10. Jan Lammers 22




Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet