SEAT Cupra Cup

SEAT Cupra Cup: Morien/Duivenvoorde oppermachtig in Trophy-heat twee

480_seat_morien

Ronald Morien en Ferry Duivenvoorde hebben vanmiddag op CPZ de tweede Trophy heat van de SEAT Cupra Cup gewonnen. De snelle mannen, die gisteren al tweede waren geworden tijdens de twee-uursrace, waren oppermachtig.

Tekst: Marc Kok

Bij de start pakken Morien/Duivenvoorde vanaf plek 2 meteen de leiding over van de vanaf pole gestarte Van der Sloot/Verschuur. Ook de vanaf P3 begonnen Renate Sanders (die een koppel vormt met Tom Coronel) verschalkt de Landmacht-dames en claimt plek 2.
Morien/Duivenvoorde slaat direct een gat. Bij de eerste doorkomst van de wedstrijd over 40 minuten heeft de geelkleurige leider al 3,3 seconden voorsprong op de volgers, waarbij Coronel/Sanders rijdt voor Van der Sloot/Verschuur (3,717 seconden), De Groot/Engel (4,887), Bakker/Kroes (5,491) en Hoekzema/Oudshoorn (5,529).
Na twee rondjes komt zowel de Landmacht-auto van Van der Sloot/Verschuur als de witte bolide van Coronel/Sanders binnen. Dat betekent dat Tom Coronel liefst 35 minuten gaat rijden, dus de snelle WTCC-coureur kan zich lekker gaan uitleven in de SEAT Cupra.
Na drie rondjes heeft Morien/Duivenvoorde al 8,8 seconden voorsprong genomen. Als Sheila Verschuur het stuur van Sandra van der Sloot heeft overgenomen, lijkt de wagen weinig snelheid te hebben. Het hele veld gaat Sheila voorbij. Pas bij de Hunzerug gaat de bolide weer zoals het hoort. Het euvel kost het vrouwelijke koppel uiteindelijk zo’n zeven seconden.
Na zeven ronden is de strijd om de winst over voor Sheila Verschuur/Sandra van der Sloot. De bolide is naast de baan beland en staat diep in het grind.
Na tien rondjes komt de leidende wagen binnen en komt weer als derde de baan op. Maar omdat de nummers één (Bakker/Kroes) en twee (Smeijsters/Haas) nog naar binnen moeten voor de verplichte pitstop, gaat Morien/Duivenvoorde virtueel aan de leiding. De gele wagen lijkt oppermachtig, want met nog een klein kwartier te gaan is het verschil met de achtervolgers al 14 tellen. De Groot/Engel ligt tweede, Hoekzema/Oudshoorn derde. De oranje bolide van de nummers drie spuugt echter veel donkere gassen de uitlaat uit, dus het is de vraag of de vierwieler met de nummer 22 wel heel blijft.
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet