Retro: Groeten uit Assen van de eerste Classic Grand Prix
Carlos Lavado was een andere grote naam uit de motorgeschiedenis die het evenement met zijn aanwezigheid vereerde.
Niet zo'n grote legende als zijn illustere landgenoot Johnny Cecotto, maar niettemin een tweevoudig wereldkampioen 250 cc. Hier moet zijn monteur hem tot rust manen nadat zijn Yamaha dienst weigert.
En zo werd de Venezolaan een eenzame ridder te voet.
Wel in volle vaart: Phil Read, de Brit die als eerste wereldkampioen werd in de 125 cc, 250 cc én de 500 cc.
Een van de weinige echte Group C-auto's in het bescheiden veld van de Group C Supercup: de Spice SE92 van Michiel Campagne en Allard Kalff.
Een tikje jammer, want dit had wel het hoogtepunt van het autosportprogramma van de Classic GP moeten zijn. Hopelijk zijn er de volgende keer meer Group C's bij.
Al blijft de auto op zichzelf ook al een genot om te zien en te horen.
Michiel Campagne klimt uit de Spice en rapporteert aan Allard Kalff terwijl broer Frits daar de humor van inziet. Samen met Martin Bijleveld reed die zijn stokoude Anglia kranig met de Kampf der Zwerge mee.
Kalff in gesprek met de coureur van die andere snelle Group C-auto: de Gebhardt C88 van Marco Werner.
Een schitterende auto...
... die op zaterdag Campagne versloeg, maar op zondag in Kalff zijn meerdere moest erkennen.
De derde Group C-auto die present was, was deze Mazda 757. Helemaal Group C eigenlijk ook weer niet, want de 757 reed op Le Mans mee in de IMSA GTP-klasse en volgde de 737 op, een C2-auto.
Edi Taveri, familie van Luigi, was de bestuurder.
En een mooi motto, waar helaas weinig van terechtkwam: de Mazda voltooide slechts drie racerondjes.