Retro

Retro: Groeten van de Spa Six Hours van 2021


spasixhours21-fri-53

Ferrer racete deze keer zelf niet, maar was er alleen als coach.

spasixhours21-thu-20

Blik op een Russische beer: een van de drie aanwezige BR01's van BR Engineering, de LMP2-auto die destijds door SMP-oligarch Boris Rotenberg werd gefinancierd.

spasixhours21-thu-21

Kijk, dat is het oude handwerk. Geen stickers, maar verf en kwast voor de Lister 'Costin' van Hans Hugenholtz en Nicky Pastorelli. Het duo werd derde in de Stirling Moss Trophy van Motor Racing Legends.

spasixhours21-thu-23

Zomaar wat fijne variatie in de tent bij Hi-Tech.

spasixhours21-thu-24

Een motto dat wij van harte ondersteunen: de DAF-truck die de inspanningen van VA Engineering kwam ondersteunen. Niet voor Healeys trouwens, maar dit terzijde.

spasixhours21-thu-25

Fraaie Porsche-afvaardiging: een 904 voor Olly Bryant en Andrew Smith in de Masters Gentlemen Drivers. De Historika-auto haalde het einde echter niet.

spasixhours21-fri-63

Maar gelukkig zagen we 'm in de kwalificatie nog voorbijzoeven.

spasixhours21-thu-26

Een Falcon en een krentenbol.

spasixhours21-thu-27

Drie op een rij. Ook in de oude garages was een deel van de in totaal 12 GT40's terug te vinden.

spasixhours21-thu-28

In de allerlaatste garage de auto die met overmacht de pole zou pakken: de Duitse GT40 van Gotcha. Marcus Graf von Oeynhausen had in 2018 natuurlijk al met Nico Verdonck de Six Hours gewonnen in dezelfde paarsgekleurde auto met hetzelfde startnummer, maar met Frank Stippler wilde hij het graag dunnetjes overdoen. Met één extra doel: de eerste zijn met een kwalificatieronde onder de 2.40. Stippy slaagde er glansrijk in: 2.39.827. Bij de andere 11 GT40's was dus al snel het idee: die pole mogen jullie hebben...

spasixhours21-thu-29

Een blik terug op de pitstraat waar het allemaal zou gaan gebeuren.

spasixhours21-thu-30

De keuring bij Motor Racing Legends, weer op dezelfde plek en altijd onder dat tentje.

spasixhours21-thu-31

Met John Hopwood als de grote keurmeester, die daar de handen voor vrij heeft, nu de FIA zich niet meer rechtstreeks bezighoudt met de historische circuitsport.
 
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet