Diversen

Div: ADAC blaast DTC nieuw leven in!!

Wie herinnert zich niet het fantastische DTC tijdperk tussen 1995 en 2003. Zelfs in Nederland kregen we toen het DTCC met de fantastische gevechten tussen de Dealer Teams van o.a. Mitsubishi, BMW en Renault. De ADAC heeft in samenwerking met Franz Engstler, de man achter de TCR Germany, een concept voor amateur rijders ontwikkeld. Motorsport Presse Stuttgart is één van de initiatiefnemers van het nieuwe DTC.

2021 DTC

Tekst: Willem J. Staat
Foto: ADAC

ADAC blaast DTC nieuw leven in
Het nieuwe ADAC concept richt zich hoofdzakelijk op amateur rijders, opkomende talenten en Gentlemen. Als basis maakt men gebruik van het vierdeurs concept van voor/achterwiel aangedreven auto's met een cilinderinhoud van maximaal 1,65L. Daarbij kiest men vooral modellen uit het z.g. B-Segment waarvoor modellen zoals de Citroën DS3 Racing, Ford Fiesta ST, Hyundai i20N, Mini Cooper S, Peugeot 208, Renault Clio RS en Suzuki Swift voor in aanmerking komen. ABS en tractioncontrol zijn niet toegestaan.

Voor het nieuwe DTC komen dus vrij veel modellen in aanmerking. Het nieuwe DTC reglement werd door de DMSB in samenwerking met Engstler Motorsport en Vmax Performance ontwikkeld. Tevens is bandenleverancier Hankook partner van de nieuwe serie. Op 19 oktober a.s. vindt op de Salzburgring een perspresentatie plaats.

Commentaren over de nieuwe serie:
Jörg Mannsperger van Motor Presse Stuttgart die als partner van de serie zal fungeren: "Autosport combineert passie met competitie. Beiden zijn hoekstenen van de sociale vooruitgang. De Autosport maakt al 75 jaar deel uit van het DNA van Motor Presse Stuttgart." (MPA, vroeger Motorbuch Verlag, is de uitgever van Auto Motor und Sport, Motor Sport Aktuell, Flugrevue en vele andere publicaties op het gebied van voertuigen)

Bert Brandenburg, Head of Events, Vakpublicaties en Corporate Publishing: " In de afgelopen twee decennia is er in de autowereld veel veranderd en is de autosport extreem professioneel geworden. Het nieuwe DTC moet de kloof tussen de professionele en amateursport opvullen. Het succesvolle autosport team van de Motor Presse Stuttgart laat de DTC in een modern jasje weer opnieuw opleven."

ADAC Weekend Projectleider Guido Quirmbach: " Het nieuwe DTC vult het gat tussen de kartsport en de TCR perfect op. Ik ben ervan overtuigd dat dit de juiste beslissing is om op het juiste moment een betaalbare opstapklasse te introduceren. Wij zijn ervan overtuigd dat we met de ADAC Racing Weekends een betaalbaar platform kunnen bieden."

Manfred Sandbichler, directeur van Hankook Motorsport Europe: " Het is goed dat Motor Presse Stuttgart als promotor met het nieuwe DTC de focus op betaalbare autosport legt. Men heeft het idee en concept op professionele wijze weten om te zetten."
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet