Retro: Groeten van de Goodwood Revival 2021

De zege leek na een felle strijd te gaan naar de Cobra van Dumas/Shepherd, die daarmee drie uit drie hadden gescoord.

Maar het mocht niet zo zijn. Dumas ging wel als eerste over de streep, maar de auto werd vanwege een overtreding in de pitstraat teruggezet naar de vierde plaats.

Zo viel de zege na jaren en jaren van proberen en pech ten deel aan Olly Bryant. Eindelijk! Het was spijtig dat zijn vaste teamgenoot Andrew Smith er niet bij mocht zijn, want Goodwood wilde een 'ster' naast Bryant in de auto – zodat de keuze op Darren Turner viel.

Met een DHG-pitbord kreeg Bryant te zien dat hij echt eerste lag en dus niets hoefde te doen om Dumas te passeren.

De ontlading was groot.

De eerste pogingen deed Olly met zijn vader Grahame, die nu natuurlijk zo trots als een pauw was.

En dan geef je uiteraard extra gas voor je ereronde.

Het tweede deel van de St. Mary's Trophy: de winnaar stond niet op de eerste rij.

Nog altijd het leukste autootje van een St. Mary's Trophy waarin de toerwagens uit de jaren vijftig centraal staan. Er was er nog maar eentje over, deze van James Wood, met het toepasselijke startnummer 35.

Slechts tweede, maar de burnout van Grant Williams was er niet minder om.

Het nieuwe slotstuk was zoals gezegd de Freddie March Memorial Trophy. Met op de eerste rij de Maserati 300S van David Hart. Niet op pole, maar dat kan de Schiedammer zelden deren. Zoals gewoonlijk schoot hij als een kogel uit de startblokken.

Om aan het slot met 36 seconden te worden binnengehaald als de glorieuze winnaar: een fraai Nederlands einde aan een mooi comeback-evenement.

Le Blanc haalde met zijn 100S intussen net het einde niet.