ESports

Esports: BMW Esports Boost. Premiere voor “The Rival Rig” van RIVALWORKS

BMW Welt was maandag het epicentrum van de Esports-industrie, toen het de eerste BMW Esports Boost organiseerde. In een reeks lezingen en paneldiscussies kregen de vele deelnemers van over de hele wereld exclusieve inzichten in de wereld van Esports. Enkele van de belangrijkste hoofdrolspelers in de branche - van branche-experts en uitgevers tot de CEO's van prestigieuze esports-organisaties - keken ook naar enkele van de meest opwindende toekomstige trends. Hoogtepunten waren de wereldpremière van "The Rival Rig". Deze visionaire Esports-hardware is het eerste product van de virtuele technologiefabriek RIVALWORKS.

2021 BMW Esports Boost
BMW Welt was maandag middag het epicentrum van de Esports Industrie in München.

Tekst: Willem J. Staat
Foto's: BMW Motorsport

BMW Esports Boost. Premiere voor "The Rival Rig" van RIVALWORKS
BMW ontwikkelde in samenwerking met RIVALWORKS een "Simrig" met een ideale zitpositie voor de Esports gamers. "Vandaag waren de ogen van de Esports-gemeenschap gericht op BMW Welt en ons Esports Boost-festival", zegt Stefan Ponikva, Vice President Brand Experience BMW. "Een grote dank gaat uit naar al onze sprekers, die een breed scala aan inzichten en inspiratie hebben gegeven in hun lezingen en paneldiscussies – en natuurlijk aan onze samenwerkingspartner Seven.One Sports.

Met de BMW Esports Boost betreden we een ander niveau van onze betrokkenheid bij Esports: RIVALWORKS. Daarmee dompelt BMW zich onder in de virtuele wereld, met totaal nieuwe doelgroepen. Met 'The Rival Rig' hebben we het eerste product uit onze virtuele technologiefabriek gelanceerd. Voor ons is dit de logische link tussen de realiteit als techbedrijf en totaal nieuwe digitale ervaringen. BMW Group Designworks heeft een gedurfde visie op indrukwekkende wijze omgezet in realiteit. BMW Esports-boost.

2021 Gaming Rig 1
Alles stond in het teken van de nieuwe RVIALWORKS "Sim Rig"of wel "The Rival Rig"


RIVALWORKS verscheen voor het eerst in de fictieve Manga-serie "Heroes of Rivalry", waarmee BMW, samen met zijn partnerteams, Esports-fans de afgelopen maanden een totaal nieuw vertelformat aanbood. RIVALWORKS werd afgeschilderd als een technologiefabriek, waarin BMW-ingenieurs ideeën en hardwarecomponenten onderzochten. Het doel is altijd om innovatieve technologie te gebruiken om de concurrentie tussen spelers en teams in Esports te bevorderen en dit naar een nieuw niveau te tillen. Deze heeft nu zijn eerste (echte) product opgeleverd: "The Rival Rig".


In de echte wereld ontwikkelden BMW-ingenieurs het baanbrekende concept voor deze multifunctionele gaming-hardware, ondersteund door de innovatiestudio Designworks van de BMW Group. De focus lag op "Gaming Performance", "Players' Health" en "Open Source". Als gevolg hiervan biedt "The Rival Rig" veel unieke functies om de prestaties van spelers te ondersteunen, terwijl tegelijkertijd gezondheidsaspecten worden geïntegreerd. "The Rival Rig" is ook ontworpen als een open platform, dat in de toekomst ideeën en stimulansen van de gemeenschap zal bevatten, evenals van spelplatforms en externe hardware- en softwareleveranciers. De vele opvallende kenmerken van "The Rival Rig" zijn onder meer het "Microclimate Control System" en "Adaptive Seating". AI-gestuurde interactie tussen geïntegreerde sensoren.

2021 Gaming Rig 2
The "Rival Rig" nog eens goed uitgelicht.

Naast de presentatie van "The Rival Rig", maakten tal van internationale topsprekers op de BMW Esports Boost gebruik van fascinerende paneldiscussies en presentaties om nieuwe ideeën op te doen en exclusieve inzichten te geven in de wereld van Esports. In zijn toespraak benadrukte Christopher Hana van "The Esports Observer" de kenmerken van Esports als onderdeel van de gamecultuur. In de paneldiscussie "Adverteren aan een gemeenschap die reclame haat", leerden de deelnemers de gouden regels voor adverteren in een esports- en gamingomgeving. Onder de noemer "Boost your Esports" bespraken sprekers groeitrends en het groeiende belang van mobiele Esports, virtual influencers en virtual reality in Esports en gaming. Bovendien werd de toenemende relevantie van reguliere media zoals esports.com als belangrijke groeimotoren voor esports benadrukt.


Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet