Diversen

Div: Voortijdige SP9 titel in digitale DNLS voor BS+Competition

Gejuich bij BS+Competition. Laurin Heinrich en Rainer Talvar hebben het team uit München voortijdig de de SP9 titel in Digitale Nürburgring langeafstandsserie, gepresenteerd door Goodyear, bezorgd. In vier van de vijf wedstrijden zijn ook in drie andere klasses de beslissingen gevallen.In Cup 2 gaat de titel aan Asscher Racing(#227), in de SP10 triomfeerde het RSO Team(#397) en in de SP3T klasse pakte SimRC(#476) de titel.

2021 Kampioen


Tekst Willem J. Staat
Foto's VCO/VLN

Voortijdige SP9 titel in DNLS voor BS+Competition
De balans van de NIMEX 3 uurs wedstrijd kan als volgt gezien worden. Hoewel de BMW M3 GT3 opnieuw in de digtale groene hel gewonnen heeft, is de concurrentie duidelijk ingelopen en heeft bij de vierde seizoenswedstrijd een podiumplek bereikt. Achter de winnaars van BS+Competition eindigde het MANN FILTER HTP Winward Team met de rijders Philip Ellis, Aleksi Eloma en Jack Sedgwick met de AMG Mercedes GT3 de tweede plek. De beslissing om P3 viel werkelijk op de laatste meters. Carl E. Jansson die de Lamborghini Huracan van CoRe Simracing met Sindre Setsaas deelde, versloeg in de knik van Tiergarten de BS+Competition BMW M4 GT3 van Niels Koch en behaalde de allereerste podiumplek voor de digitale tegenhanger van de 10 cilinder sportwagen uit Italië.

2021 Duel
  De kersverse kampioen Laurin Heinrich: "Wij beschikten over een topstrategie en een super set-up. Bovendien hebben wij bij elke pitstop banden gewisseld. In het begin was ik nogal sceptisch of het plan wel zou slagen. Op het einde waren zelfs beter onderweg dan de teams die voor een dubbelstint opteerden."

In de Cup 2(Porsche 911 GT3 Cup) klasse speelden Martin Ascher en Marcus Jirak opnieuw hun dominantie uit. Het duo behaalde hun vierde achtereenvolgende overwinning. Jirak: "Ik heb voor de eerste maal de start voor mijn rekening genomen omdat Martin de laatste dagen beroepsmatig veel te doen had en niet veel kon trainen. Daarom was ik wat gespannen. Startplek 1 is in onze klasse erg belangrijk en ik ben erg gelukkig dat ik er in geslaagd ben om mij als eerste te kwalificeren. De rest hebben we dan met onze bekende consistentie geregeld." Achter de kersverse Cup2 kampioenen kwamen Thomas Assmussen en Lucas Lippert voor H2 Performance SRT op de tweede plek. De derde ging naar W&S eMotorsport by H2P met de rijders Stefan Wernstedt en Jens Hartrampf.



2021 B1
Succesvolle wissel van Porsche naar BMW. SP10 titel voor Team RSO
Het commentaar van Nils Lorenz en Nils Carstensen na afloop van de NIMEX 3 uurswedstrijd "Alles goed gemaakt" Voor de vierde wedstrijd wisselde Team RSO van een Porsche Cayman naar een BMW M4 GT4. Carstensen: "Over één ronde genomen zijn beide voertuigen identiek. Maar vanwege de topsnelheid is met de Porsche nauwelijks mogelijk om de BMW's op de lange rechte stukken in te halen. Daarom hebben wij gewisseld en konden op deze wijze het kampioenschap in ons voordeel beslissen. Dit wordt gevierd. RSO versloeg de combinatie Marius Golombeck en Pascal Stix die voor CoRe Racing onveranderd met een Porsche Cayman aan de start verschenen. De derde plek ging aan SimRc die met de rijders Tim Vallentini en Mathias Schoger, eveneens met een BMW.


2021 B1 2

Het team SimRC wist voor de tweede achtereenvolgende maal de titel in de SP3T klasse in de wacht te slepen. Felix Luding/Jürgen Frank reden seizoenoverlappend overtuigend naar hun zeven achtereenvolgende overwinning. Frank: "De eerste stint was ditmaal extreem spannend. Als we voor de eerste maal door de GT3's gelapt werden kwam het in de Karussell tot een chaotische situatie waarbij we met een dosis geluk doorheen zijn gekomen." Hoewel het kampioenschap beslist is heeft SimRC voor de finale nog de nodige doelstellingen. Wij willen onze successerie niet alleen verder uitbreiden maar hopen ook op een foutloze wedstrijd en een goede klassering in het "Deutsche Payment" klassement." Op 6 maart vindt de Lego Technic 3 uurswedstrijd plaats. De teams kunnen dan op grond van de voortijdige beslissingen in de diverse kampioenschappen gewoon vrij rijden en dit belooft spanning in het digitale seizoen voordat de seizoensopener van het echte Nordschleifeseizoen begint.

2021 Start achteren

Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet