ESports

Div: Tweede achtereenvolgende succes voor Biela Racing Team Euronics in 6u Monza VCO 24H Esports series

Team Biela Racing Euronics blijft in de 24H Series Esports powered by ECO succesvol. Ongeveer een maand na het succes tijdens de 6U van Silverstone heeft het team met de virtuele Audi R8 LMS GT3 startnr. 45 ook de vierde seizoenswedstrijd de 6U van Monza op haar naam geschreven. Stefan Hofbauer en Sven Ole Haase wisten na 197 ronden de teams van MSIeSports en Williams Esports voor te blijven. In de GT4 klasse vierde het team van SRC Squadra Corse in de vierde wedstrijd de vierde achtereenvolgende overwinning. In de TCR categorie werd het team van SimRC voor de eerste maal dit seizoen verslagen en werden achter HM Engineering en Team Heusinkveld derde. In de Porsche-klasse won Aurys Racing Team.

2021 Biela Team Euronics

Tekst Willem J. Staat
Foto's VCO

Tweede achtereenvolgende succes voor Biela Racing Team Euronics in 6u Monza VCO 24H Esports series
Met een tweede achtereenvolgende zege heeft Biela Racing Team Euronics zijn voorsprong in de tussenstand van het kampioenschap verder uitgebreid. Verschillende strategieën van de Top 10 teams zorgden op de Highspeedbaan van Monza voor een spannende slotfase. Ongeveer 30 minuten voor het einde startte Haase zijn allesbeslissende inhaalpoging tegen MSIeSports en nam daarbij definitief de kop en beschikte bij de finish over een voorsprong van 5.8 seconden.

In de Porsche klasse was het ditmaal niet zo competitief als op Silverstone. Carlos Fenollosa en Xavier Ros deel uitmakend van het Aurys Team leverden een uitstekende prestatie en beschikten bij de finish over een voorsprong van ruim negen seconden Intertia SIM Racing EuroRC.com. De derde plek ging aan G0TeamRacing. Na de overwinning op Sebring betekende dit de tweede achtereenvolgende overwinning voor Aurys Racing.

2021 Porsche

In de GT4 klasse werd de dominantie van Team SRC Squadra Corse voortgezet. Camillo Pezzoli en Emanuele Petri vierden met de BMW M4 GT4 hun vierde achtereenvolgende overwinning. De tweede plek ging aan de BMW M4 GT4 van BS+Competition gevolgd door de Porsche 718 GT4 Cayman van Torque Freak Racing by TFRLAB.

In de TCR klasse moesten Jürgen Frank en Felix Luding van SimRC de eerste nederlaag incasseren. Ditmaal werden zij in hun Audi RS3 LMS derde achter de winnaars Kieran Harrison en Corentin Guinez van Team HM Engineering en Michael Schöttler en Marciel Tie van Team Heusinkveld.


2021 BMW M4 GT3

Sven Ole Haase(Biela Racing Team Euronics): " Het laatste uur was bijzonder hard. Ik had er al op gerekend dat het na de pitstops in het laatste uur erg krap zou worden. MSIeSports kwam met een voorsprong van twee seconden op ons terug de baan op. Maar ik was er mij wel van bewust dat we op iets versere banden konden passeren. Dit is dan ook gelukt. Een groot compliment aan onze concurrenten. We hebben plezier aan het duel gehad. Volgende keer graag weer."

Carlos Fenollosa(Aurys Racing Team): "Op deze baan ging het niet om pure snelheid. Op Monza komt het erop aan om brandstof te besparen om goed door het verkeer heen te komen. Je moet hier clever rijden en geen incidentjes hebben. Dit is ons gelukt en zo konden we vanaf een zesde plek nog naar voren rijden."

2021 HM Engineering

GT4 Winnaar Camillo Pezzoli (SRC Squadra Corse): "Wij zijn erg gelukkig met onze vierde achtereenvolgende zege. Voor mij was Monza en ons Italiaanse Team een thuiswedstrijd. Ik woon slechts 20 km van de baan vandaan en ken die dan ook erg goed. Dit was voor ons misschien een klein thuisvoordeel. Vergeleken met de vorige wedstrijden was deze misschien wel het meest bevochten. Vooral de brandstofstrategie was een uitdaging. Daarop hebben wij onze tactiek aangepast en i.p.v. brandstof te besparen besloten wij voor een extra pitstop te gaan."

2021 Start Race

TCR winnaar Corentin Guinnez: " Vanwege de brandstofbesparing was het een harde wedstrijd. In het begin wisten wij eigenlijk niet precies van wat we moesten doen. In het begin heb ik vooral in de slipstreams zoveel mogelijk brandstof bespaard en daardoor konden we in tegenstelling tot de concurrentie een ronde langer doorrijden. Dit was erg goed. We verwachtten dan ook een harde strijd met SimRC. De druk werd bij ons weggenomen omdat die door een incident in de pits tijd verloren."
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet