Retro: De zondag van de Historic Grand Prix 2020
Pitstop van John Sheldons Chevron B16.
Manfredo Rossi kwam van achteraan nog even Hart bedreigen, maar op Pastorelli stond geen maat.
Die kleintjes kunnen gewoon met z'n vieren door de Hugenholtz!
Een NSU TT met twee klassetrofeeën. Het publiek had genoten van al die dwergen.
Het wonderlijkste fenomeen van de dag? Jan van Elderen reed op de startopstelling van de tweede NK 82-90-race pardoes achter de safety car aan, waarna de rest van het veld hem maar volgde. Er zat weinig anders om dan maar er een rollende start van te maken...
Erik den Dekker profiteerde en reed naar de zege.
En daar stond de dikke Sierra dan, de vorige dag nog de trotse winnaar.
Terwijl de Lec CRP1 van Ron Maydon al werd ingeladen, reed Kees van der Wouden naar de overwinning in de tweede HMR-race, profiterend van de uitvalbeurt van Marcel Biehl. Het publiek genoot intussen vooral van een geweldig duel tussen Jaap Blijleven, Matt Wrigley en James Hagan om de derde plaats.
En toen moest de safety car nog één keer op pad voor de langste race van het weekend: de Historic Endurance Cup, met daarbinnen de HTGT-wedstrijd van een uur.
De Escort van Schmersal en Stursberg won het HTGT-deel, vóór Tom Kuipers Corvette Stingray en de Mustang van Greensall/Gooding. Felix Haas was oppermachtig in het HEC-gedeelte. Zijn Lola T210 won met vier (4!) ronden voorsprong.
Zelfs de vogels voelden zich dit weekend op Zandvoort zo vrij als een vogel. Het blijft mogelijk een unicum, want volgende week op Assen blijven paddock en taluds gesloten voor publiek.