DTM

DTM: ROWE Racing staat open voor GT3 DTM en Formule E?

Na de start van de Nürburgring Endurance Series en de GT World Challenge blikt ROWE Racing teambaas Hans Peter Naundorf ondanks de gedwongen Corona break al vooruit in de toekomst. De Motorsport Competence Group waartoe ROWE Racing behoort, voerde twee jaar geleden al gesprekken met de DTM organisatie. Uiteindelijk bleek het een doodlopend spoor te zijn. Dit weekend opent de DTM op Spa, het terugtrekken van Audi en het Coronavirus legde een bom onder de toekomst van het iconische Duitse kampioenschap. ITR baas Gerhard Berger opperde al enige tijd geleden het scenario om de DTM voor GT3 auto's open te stellen. In ieder geval hebben Berger's uitlatingen de belangstelling van "HP" Naundorf gewekt.


2020 Toekomst
Met de DTM is het qua inschrijvingen jammer genoeg droevig. Maar bij een GT3 toekomst is ROWE Racing direct geïnteresseerd.

Tekst en Foto's Willem J. Staat/ ROWE Racing

ROWE Racing staat open voor GT3 DTM en Formule E?
Ondanks het Coronavirus heeft men bij ROWE Racing niet stilgestaan en reeds naar de toekomst geblikt.

Hans Peter Naundorf: " We hebben ons nooit ongerust gemaakt over het feit dat de vorm van racerij waar we bij betrokken waren op zouden moeten geven en iets anders gaan doen. De steun van onze partners is duidelijk georiënteerd op het feit om de huidige activiteiten in de GT3 racerij professioneel te continueren. Misschien zullen we wat minder races of auto's zien. Maar het is ook mogelijk dat het gehele milieu licht geherstructureerd wordt. Bij ROWE Racing en de Motosport Competence Group wordt er inmiddels al gekeken naar de nieuwe autosportuitdagingen en nieuwe projecten. Iedereen moet er zich van bewust zijn dat de autosport moet veranderen. Wij willen betrokken zijn bij het vinden van nieuwe platforms en het zetten van nieuwe impulsen. Voor ons team en de autosport liggen er uitdagende tijden voor ons."

2020 RR 2019 Na VLN DTM?

In welke richtingen wil men bij ROWE Racing uitgaan?
Naundorf: "Wij hebben duidelijke plannen. Wij willen ons wat breder positioneren, trackdays aanbieden en rijders met kleinere auto's in de sport introduceren. Ook willen wij een rol spelen in het ontwikkelen van de nieuwe autosport, zeker als reactie op een veranderende maatschappij en industriële cultuur ongeacht de Coronavirus situatie. Wij zijn er zeker van overtuigd dat de autosport in veranderende tijden blijft en daar willen wij bij betrokken zijn. Met een totaal verschillend concept heeft de Formule E hier de leiding genomen. Ik denk dat er de komende jaar een golf van fabrikanten en andere spelers met goede concepten voor de autosport zullen komen. De sport is altijd een goed platform geweest om mensen te inspireren met nieuwe ontwikkelingen en de bewustwording te creëren. Omdat we met heel veel industriële partners samenwerken is dit voor ons een zeer interessant onderwerp."

Nadat Audi zich uit de DTM teruggetrokken heeft is de toekomst van de traditionele DTM nu wijd open. Een mogelijke oplossing zijn de GT3 auto's. Is dit voor ROWE Racing interessant?
Naundorf: " Twee jaar geleden hadden we de ambitie om iets in de DTM te gaan doen. Wij vonden partners die hierin geïnteresseerd waren. Uiteindelijk werd het niets. Zou het DTM platform voor de huidige GT3 auto's opengesteld worden, dan wordt het voor ons erg interessant. DTM heeft nog steeds een grote aantrekkingskracht bij de fans en de sponsoren. Voor de Duitse autosport is het enorm belangrijk om dit platform te behouden. Zeker als het misschien een basis is voor de carrières van jeugdige rijders."


2020 HP
Hans Peter Naundorf heeft een duidelijke toekomstvisie maar de autosport gaat zeker veranderen.


Heeft U met DTM baas Gerhard Berger contact gehad?
Op dit moment is er niets beslist, het is allemaal "mind games" en pure speculatie. Ten eerste moet de ITR eerst beslissen of GT3 volgend jaar wel de werkelijke toekomst van de DTM is. Ons team beschikt over de juiste auto's en veel mensen met DTM ervaring die klaar zijn om te gaan racen. Mocht er volgend jaar een DTM met GT3 auto's plaatsvinden dan zouden we er zeker bij betrokken willen zijn!"
Autosport.nl Hét autosport magazine op Internet